Jumaat, 3 September 2010

Buka Puasa & Penyampaian Sumbangan Anak2 Yatim SMSJ 2010

Acara berlangsung pada Khamis 02 September, 2010.

Dato' Presiden SAJOHA, Tuan Pengetua & GPK 1

Sembahyang Maghrib berjemaah di surau SMSJ

Sedikit amanat daripada Dato' Presiden kepada murid2

Murid2 lelaki

Murid2 perempuan

Penyampaian sumbangan duit raya daripada SAJOHA & cenderahati daripada PIBG kepada murid2 anak yatim & kurang kemampuan oleh Dato' Presiden

Sameha Said (isteriku) bersama salah seorang pelajar tingkatan 5, Sarah Suhaimi, anak kepada arwah Faezah Arshad

3 ulasan:

M Fadzlullah@Maha Muar berkata...

Salam Said & Sameha.

Tq for the pictures. Alhamdulillah seronok tengok anak-anak Junior kita.
Dengan panduan (gudiance) dan sokongan yang betul dari para Senior,insya'allah anak-anak ini akan menjadi tulang belakang kepada Agama & Negara pada masa hadapan.

Cantik juga Sameha dalam telekong tu.

Maha, Ipoh

kembara kelana berkata...

maha kau ni...cantik semua...karang kena belasah kang...apapun said...terima kasih wakil kami dari batch 78...semoga usaha murni macam ni diteruskan...

M Fadzlullah@Maha Muar berkata...

Salam Sop. Kecantikan tu sebenarnya dari khazanah Allah ta'ala. Begitu juga dengan kepandaian seseorang, kekuatan badan dan lain-lain yang ada pada manusia. Sama juga dengan kehandalan menulis cerpen dan berkarya. Semuanya dipinjamkan oleh Dia dari khazanah Nya. Tiba masanya akan diambil Nya kembali.

Aku ni cuma mengkagumi apa yang datang dari khazanah Allah. Tak ada niat lain dari yang itu. Rasa aku Said tak marah. Kalau marah juga aku minta ma'aflah di hari baik bulan baik ni.

Pada aku apa yang penting ialah bagaimana kita menggunakan apa yang dipinjamkan oleh Allah tu dapat di manafa'atkan untuk menyukuri Nya dan memberi manafa'at kepada sesama insan terutama yang memerlukan (contohnya anak yatim dsbnya).