Jumaat, 2 Oktober 2009

SUSAH SENANG JADI CIKGU PART 1

Salam untuk semua semuga sihat. Aku sebenarnya bukan berkerjaya cikgu. Tetapi aku masukkan cerita susah senang jadi cikgu. Ini adalah kerana ramai dikalangan batch kita SPM/MCE 1978 menjadi cikgu. Aku dapat cerita ni dari kawanku seorang Pengurus FELDA yang isterinya seorang cikgu.
Bahasa Rojak



Kalau boleh jadi panduan ikut je lee, tapi kalau tak betul jadikan penglipur lara.

Anak Malas

Bahasa


Kalau ada yang terkasar aku minta maaf. Kalau tersinggung juga aku minta maaf.
Cerita ini tiada kena mengena dengan sesiapa sama ada masih hidup atau mati.

*Kalau nak jelas dailog klik pada gambar


7 ulasan:

pakroslan berkata...

Salam Bong,
tak guna buat entri kalau tak de mengena dgn yg hidup. Kalau yg mati tu oklah. Bong... bong ni..

bong berkata...

Bag aku cuma nak test kau dan kawan2 lain
Bar aku tak pandai buat cerita berkelit-kelit nanti ramai yang konfius
Ada lurus bendul jadi terlanggar atau terlangkah bendul

fati berkata...

Bong...boleh tak kau jangan guna tulisan merah ni, seksa aku nak baca, sakit mata...dahlah rabun dekat dah.....
Janganlah sebut pasal lurus bendul.... terasa aku...hehehe

bong berkata...

Fati Aku minat colur merah sebab tu rumah sukan Mr Paul (Purnama) tapi aku rumah kuning (suria) sama Bagio

kembara kelana berkata...

hanya cikgu yang tau asam garam hidup seorang cikgu...aku dah 27 tahun jadi cikgu...suah nak citer.. tapi bong, terima kasih susah payah kau entrikan kehidupan sebagai cikgu...

bong berkata...

Sop aku cikgu juga cuma tak formal didik peneroka dan anak peneroka pun susah juga
Apa pun kerjaya cikgu ni sangat mulia dah mati pun orang akan panggil cikgu macam bapak aku. Apa pun aku doakan kau berjaya sebagai cikgu

pakroslan berkata...

Salam,
kita semua cikgu atau guru dan dalam masa yg sama kita juga murid atau pelajar