Khamis, 29 Oktober 2009

Malam Jumaat Keliwon Part 3


teka ni gambar siapa?

Tuai padi antara masak....
Esuk jangan layu layuan...
Intai kami antara nampak...
Esuk jangan rindu rinduan....
( Khas untuk Teja)

kita dinamakan manusia kerana kita mempunyai akal dan kerana itu kita tak pernah puas dgn diri kita.. kita mesti bersyukur dengan apa yg kita miliki bukan berfikir apa lagi yg belum kita punyai..

Ini ada gambar exclusive yg telah diharamkan di majalah sekolah 1978 atas alasan yg begitu dirahsiakan. Mereka adalah wakil sekolah yang mengharumkan sekolah pada tahun 1978..Cuba kita sama sama menarik benang merahnya... Atau kita biarlah gambar dibawah menjadi saksi bisu sepanjang hayat kita..

Case no 1. ( Pemain Bola Sepak U17)


Diharamkan kerana mereka tak pakai seluar pendek waktu bergambar.


Case no 2 ( Qari Sekolah)

Diharamkan kerana "style" kaki yang bersilang seperti gaya "Black Dog Bone"..


Case No 3 ( Pemuzik Rock)


Ini yang paling pelik. Dunia mengakui mereka adalah kumpulan Rock yang hebat tapi gambar mereka bukan sahaja diharamkan di sekolah tapi oleh "Mat Gar". Peminat mereka sanggup mati demi konsert mereka..Apa yg kurang pada mereka sehingga mereka tersingkir dari Mat Gar idol? Siapa Mereka?

35 ulasan:

kembara kelana berkata...

hahahahahaha bagio bagio...hahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

hehe, macih abg lan.. wat susa2 je main pantun2 ngan teja...

teja nk bls arr...

btg selasih prmainan bdk
brdaun selai d mkn kuda
brcerai kasih brtalak tdk
1000 thn kembali juga

gamba last tu kelaka giler... sape la mastermind tu erk?? huhuhu...

pakroslan berkata...

Salam Sop,
masa aku buat entri tak gambar atas tu..tiba2 ada pulak. Kau edit ke? Aku sendiri tak tau..

pakroslan berkata...

Salam Teja,
kalau puan mudik kehulu...
belikan saya bunga kemboja...
kalau puan mati dahulu...
tunggukan saya di pintu syurga...

Pantun khas untuk bong,
dua tiga kucing berlari..
mana kan sama dikucing belang..
dua tiga boleh ku cari...
mana kan sama sihidung belang

kembara kelana berkata...

aku top up sikit entri kau tu lan...kau teka gambar sapa..dia batch kita...budak E dan gambar masa tingkatan 1. dia beri aku atas nama persahabatan...tapi dah besar dia macam menjauh pulak dgn aku...30 tahun perpisahan tu merenggangkan aku dgn budak tu...dia pun dah lupa dia beri gambar tu pada aku masa kat SSI

fati berkata...

hehehe....ilang sat tension aku bila baca entri ni.
Tambah dengan kehadiran teja yg makin menggamatkan ruang komen ni, ada lah kawan sal ek...( mana sal ni? lama ilang? sebok nak tima menantu jugak ke?)heheheh

kembara kelana berkata...

kau tak teka fatie...gambar atas dan manusia rock bawah tu

pakroslan berkata...

Salam So
rasanya gambar azhar tu..
salam fatimah,
mana lebih seronok? dapat menantu pertama atau dapat pertama?anak aku kecik2 lg....

fati berkata...

Wa 'alaikum salam Pakroslan,
sebenarnya aku pun tgh konpius ni, sebabnya soalannya tak lengkap....hehehe
Meh aku teka gambar manusia rock black metal tu.....atas kanan, kimin, bawah kanan, gajah, bawah kiri,bagio, atas kiri....kurang pasti laa...kalau tak jastan, ghazali kot?
berapa betul tekaanku pakroslan?

kembara kelana berkata...

kimin siap ada logo kiss sebab tu dia tak berenti lagi 'kiss' lan...dia sentiasa nampak muda...kimin, kau akan dapat undi dari aku mat gar idol

pakroslan berkata...

Salam Fatimah n usop,
macam mana kau boleh kenal sukimin n gajah? Lama tak dengar sukimin n gajah kat blog ni..

bong berkata...

Bag, aku bagi peluang kau berbalas pantun dengan Teja.
Teja, kau kena jual pulak pada Pak Roslan.
Sop, kau perasan Kimin muda atau isteri dia muda?
Fati, aku rasa kau akan seronok bila dapat cucu pertama macam Norsham.

pakroslan berkata...

Salam pengail,
aku rasa blog ni kena buat satu library gambar lama supaya kita boleh tgk gambar2 lama. Almaklum masa sekolah dulu kita tak de duit nak beli gambar..
Salam Bong,
Kau boleh patahkan sayap aku tapi kau tak boleh tutup pintu teja untuk aku...

bong berkata...

Bag, leptop aku tak boleh tngk gambar kau entery (tak keluar) tapi takpa nanti aku tengok kat PC opis aku.
Wka Bar kau dah lama tak entery, kenapa?
Tentang Teja aku bagi peluang kau Bag

bong berkata...

Bag, jaga Teja baik2 jangan sampai Teja merajuk

kembara kelana berkata...

lain macam jer kau ni bong dan lan..kau kenal tak teja tu...aku tak kenal..tepai dia perminat blog smsj ni..

Tanpa Nama berkata...

hehe... aku peminat blog dn org2 di dalamnye.

salam kenal dr teja...

Tanpa Nama berkata...

mne blh lupe abg mim, sejak dr blog lama lg tuu, teja ade panggil 'Hj'... igt sgt2. hehe...

pakroslan berkata...

Salam Bong,
Rasanya teja sudah selingkuh dgn orang lain.

kembara kelana berkata...

bag, bong....aku tak tahan betul bila ada ornag panggil abng mim.. tak kelaut lah kawan kita ni..

Tanpa Nama berkata...

abg kk, abg bong, abg lan dn abg mim... ade pantun utk abg2 seme kat blog teja...

jgn gaduh2 ye... main leklok, hehe

bong berkata...

Teja, aku betulkan silapnya.
Membar kau kena panggil Wak Bar, Roslan kau kena panggil Pak Roslan, Bong kau boleh panggil Abang Bong,KK kau boleh panggil Pakcik KK.
Ok kan
Bag, aku kan suruh kau jaga Teja jangan sampai merajuk.

bong berkata...

Wak Bar, kau pun dah pandai pantun ye.
Wak Jan dah sembunyikan Sal le Bar

bong berkata...

Bag, cari lagi gambar jejaka yg mengharumkan SMSJ tentu banyak. Aku punya koleksi tak jumpa lagi sebab dah pindah rumah banyak kali.
Pemain b/sepak tu ada yang malu, tundukkan muka

mrs jannuri berkata...

hehehe.. kita kat sini - baru baik demam.

Teja... tak tentu arah kau buat pakcik2 ni bila kau panggil mereka ni abang.. mandi tak basah, tidur tak lena lah jawapnye.

Pesan kita kepada "abang2" Teja tu makan jangan lak sampai tak rasa kenyang ye, karang baju tak leh nak butang..

Mimbar.. kita tak reti nak berpantun le, kau jual pun kita tak dapat nak beli.

Gambar-gambar tu... dok tenung2 wak Jan tak masuk geng cam ni ke?

Tanpa Nama berkata...

ye la, tp malangnye teja suka pulak kat part yg tk leh butang tu... so, teja pesan gitu2 je la ye...

abang2 seme, klu time mkn tu igt2 la teja kat cni... hehe

mrs jannuri berkata...

Teja...tu plak yang kamu suke ye, tempat lain kan ade..

Kamu ni eh.. penyakit tu bermula dari baju yang tak leh butang ye.. sian kat kakak2 Teja tu nanti. Susah nak bela orang banyak umur nih.

Abang Teja yang kat umah akak tu pasti Teja tak suka.. perut tak macam abang KK awak tu.. hehe

pakroslan berkata...

Salam Sal,
nanti aku masukkan gambar abg kau yg ganteng tu...
Salam Teja,
kalau En Jamil masih ada, mesti saya buat entri untuk awak...

kembara kelana berkata...

amboi dah melarat jauh ni....hilang kisah mat gar idol...lan, kaau ngajan yamin yamin....retuk lah kaau

Tanpa Nama berkata...

ye la, jauh melencong plak ye... teja punya hal la ni... hehe

apepun kakak2 jgn la risau, teja gurau2 je kat cni... lgpun abg2 teja tu seme syg kat kakak2...

kakak2 rajin2 la membelai part yg tk leh butang tu ye... hehe

kembara kelana berkata...

wak
kau sanggup marah aku pasal teja wak..sampai hati kau wak mentang mentang butang baju aku no 4 selalu terbukak...
hahahaha

Tanpa Nama berkata...

kena buat entry pasal butang plak kot KK... hehehe

pakroslan berkata...

Salam Teja,
Tanjung katung airnya biru...
tempat mandi nan dara jelita..
teman sekampung lagikan rindu..
inikan pulak jauh dimata...

Tanpa Nama berkata...

paklan,

cahaya rembulan di malam kelam
bintang bersinar tampak serinya
rasa resah hati pun suram
menahan lara rindu padanya



aku pengail,

teja tk suka la majuk2, bazir karan je... hehe

Unknown berkata...

butang no.4 tu tandanyer seksi..kah3x