Khamis, 6 Ogos 2009

Kongsi Pandangan

Salam,
Minta maaf lama juga tak dapat ikut serta blogging.

Usop, minta maaf kerana aku ni tak cekap. Nak hantar gambar pun minta anak tolong.

Pada 29 Julai ke 03 Ogos aku bercuti. Buat job freelance. Buat kerja MCP (Multiple Camera Production). Alhamdulillah dalam usia begini ada swasta sudi ambil kita. Bukan senang nak dapat kepercayaan orang dalam pasaran yang tak menentu. Adalah kawan2 dari tv stesen swasta dan krew filem. Banyak yg dapat dipelajari terutama cara kerja dan teknik.

Apa pun itu cuma pembuka kata Aku nak kongsi pandangan dan perasaan.
Begini:
Aku tanya Pak Pacak. Pelakun tambahan yang dibayar RM50 sehari. RM15 agen ambik. Tinggal RM35. Isi minyak kereta RM15. Dapatnya RM20 SEHARI!.
Pacak dari calling time 9 pagi ke 10 mlm atau 2 pagi. (Makan ditaja 5x sehari).
Sanggupkah anda?. Nampak tak nilai RM20 macam RM200 bagi mereka.
Atau... dunia asal glamour peduli apa poket tak berduit. Biar papa asal bergaya.
Aku muhasabah diri...
Dalam program tu jemputan OKU( orang kuat usaha / orang kurang upaya). Keletah diorang aku ambil iktibar. Aku amat bersyukur kepadaNYA.
Komen anda.
Selamat Berpuasa.

Tiada ulasan: