Isnin, 24 Ogos 2009

Bulan Puasa

Semalam aku sekeluarga ngantar Dayat (anakku no 2) balik asrama d Seremban. Yang sulong Khalil UiTM Pulau Pinang tak balik. Minggu ni kurang meriah...

Nak jadi cerita:-
Jam tujuh petang. Kita org berhenti kat R&R Seremban. Nak berbuka puasa. Cari tempat...

Dalam mencari tempat duduk ada meja d 'book' dgn meletak kunci kereta aje!. Suprise....! macam letak kunci atas meja kat rumah. Ini tempat 'public'!.

Banyak duit diorang atau mak bapak bagi pakai kereta tu....Mana nampak nilai susah tu.

Kalau orang ambil kunci dan bawa kereta lari! ...atau buang kunci nak pergi mana?.
Aku.. kat umah pun kalau tengok kunci rumah tak duduk kat tempatnya pun dah bising. Ini kan kunci kereta.

Selamat Berpuasa.

10 ulasan:

bong berkata...

Khir kenapa kau tak sorokkan kunci org tu mcm Usop sorokkan buku kau dulu
Kau umumkan dlm RTM buat cerita le
Aku rasa org tu tak berapa sihat la
Semlm aku buka puasa di Shah Alam lepas terawih di masjid S Alam aku hantar anak lelaki aku di IMR dan kul 11.30 mlm aku balik Ktn
Anak pempuan aku di UiTM S Alam dan anak lelaki aku mula berpuasa besama aku di Ktn Jadi semlm tu hantar dia org balik le
La ni aku tinggal berdua je dgn isteri tersyng

kembara kelana berkata...

probokasi dari hj zaidi...dalam bulan posa..nak nengok aku melenting ke tidak...jahat jahat aku tak pernah sorok buku orang...ingatan kabur kau di, merosakkan nama baik aku yang tak baik...tak per di, aku maafkan kau kerana menuduh aku...
mat khir
kau belasah jer...habis citer

bong berkata...

aku suka tengok usop melenting blh tinggi mana ada tinggi sekolahnya kah!!!!kah!!!kah....
khir kau kena ikut cakap kita orang

Azida berkata...

Salam. Khir, orang sekarang banyak yang ambil mudah. lagi pun, senang dapat... Lum keje mak bapak dah belikan kete, jadi tak tahu nak hargai macam beli sendiri dengan titik peluh...

kembara kelana berkata...

azida
memang betui hang cakap tu azida...raya ni kau tak balik muo ke jida

Azida berkata...

Sop, balik memang balik... tapi tak tau lagi perangannya. Biras aku, suami kepada adik husband aku, kena stroke pada 28.7, masa tu aku kat Kelatan. Keadaan dia teruk gak. Kami dah bawa dia ke Hosp Serdang ni... So tak tau lagi pasal raya. Adik hubby tu tak kerja... Umur biras aku tu baru 52 tahun... Dia tak tahu pun ada heart prob, selama ni hanya asma aje....

kembara kelana berkata...

semoga sedara kau cepat sembuh jida...aku akan berenti balik kg bila umur aku 50 tahun atau aku dah ada menantu...

Azida berkata...

Aku? Tak leh set masa macam kau sebab aku anak sulung... adik-adik semua di selatan, adik perempuan pensyarah di UTM JB, adik lelaki di hospital Muar, adik bongsu di Melaka... Cuma bila ada menantu tu, tak le balik awal macam sekarang ni.... hehehe... kau dah nak bermenantu ke?

sha'ri berkata...

Azida, siapa adik you kat pensyarah UTM JB? Fakulti apa?

Azida berkata...

Salam. Adik I tu pensyarah Bahasa Inggeris. Fakulti.. tak tau.... Ya dia di JB...