Selasa, 18 Ogos 2009

15 SEBAB KENAPA LELAKI SENTIASA HAPPY

  1. Tak perlu mengandung
  2. Boleh kencing merata-rata
  3. Kerjayanya sama, tapi gaji lebih
  4. Kedut dan boroi lambang kejantanan
  5. Orang tak pandang ke dada bila bercakap dengan mereka
  6. Berbual di telefon 30 saat aja
  7. Boleh pakai sepasang baju dan sepasang seluar untuk cuti selama 5 hari
  8. Dipuji sebab berjaya keluarkan 1 idea ciput
  9. Boleh pakai seluar dalam RM9.90 sekotak (ada 3 helai)
  10. Boleh pakai baju yang berkedut
  11. Apa yang ada di muka semuanya ori
  12. Stail rambut sama saja selam bertahun-tahun, mungkin berdekad
  13. Boleh pakai sepasang kasut dan sepasang stoking, sampai koyak
  14. Boleh pakai seluar pendek walaupun kaki macam ...!!!
  15. Misai beserabut? No hallah...

19 ulasan:

pakroslan berkata...

Salam Bong,
aku rasa kau salah.Semuanya bukan buat lelaki happy tp semuanya buat bini2 happy pasal punyai suami yg terlalu sempoi... percayalah

fati berkata...

Betul kau cakap Lan....aku setuju benor!

kembara kelana berkata...

tahniah hj zaidi..[bong] atas entri ppertamanya di hari ulangtahun kelahiran 1 blog kita...bila kau dah pandai entri..aku rasa semua kawan nak dengar kisah hidup kau sejak kuar dari smsj pada 1978 hingga kau ditemui semula...

kembara kelana berkata...

tentang entri kau tu aku rasa aku ada happi ada tak happy pada semua 15 perkara tu.. yang aku happy no 1 tu jer..tak oerlu mengandung...lain aku tak tentu

bong berkata...

Terima kasih semua kawan2
Member aku kuli juga (makan gaji)
Bag dan Ucop kau nak bagi aku ulas dan beri eg ke?

mrs jannuri berkata...

You guys notti.. kita tak suka pada 14 perkara yang terakhir kerana tentunya akan memberi persepsi buruk kepada pasangan... cam tak pandai bela.

Fati.. I think you must be tired dgn tugasan isteri yang tak ada breaknya.. tak cayalah Fati suka tengok pak we buat benda yang bukan-bukan tu.. Misai atau janggut berserabai tu takpelah juga, sometimes boleh kelihatan sexy dan boleh buat kita rasa sexy sama... hehe

Mujur wak tak gitu tapi kita kira untungla, banyak benda wak buat sendiri.

Wak.... I really love you..

Guys... I'm very sure you all pun tak suka kalau partner you buat gitu.

g berkata...

Member (sebut Mimbar),
Aku suka ayat kau yang akhir tu.

fati berkata...

Sal, fati setuju dgn pakroslan kalau itulah yg di buatnya masa luar rumah. Tapi dalam rumah...oh, no, no, no....kalau mimbar rimas tengok bini pakai kain batik, teman lagi ghimas kalau tengok pakwe teman tu pakai kain pelikat dgn t shirt pagoda bila kat rumah.... tak menggoda you!

pakroslan berkata...

Salam Bong,
Kau lah sahabat aku didunia dan akhirat..Mgkn tidak keterlaluan kalau aku cakap yg kau adalah kawan aku yg terhebat. Aku sokong 100% bila kau tulis " BOROI LAMBANG KEJANTANAN"...HIDUP BONG.. HIDUP BONG.. HIDUP BONG..

mohdkhirmatnor berkata...

Nombor berapa tu Bong kalau bila bangun pagi kau pakai batik bini pakai sarung. He..he..
Aku pernah pakai kain batik bila ada orang kata petua nak dapat anak perempuan.
Tahan telinga aje le...Buat2 tak faham.
Petua tu menjadi. Alah..kebetulan.

kembara kelana berkata...

aku pernah ke sekolah pakai stokin dua warna...sebab kesuntukan masa... happi tetap happi

sal
bertuahlah wak jan dapat kau sal, baguslah tu

mat kir
kau ni jangan buat selalu macam tu..malu kat anak anak...

zaidi hj format
kau jangan lupa masukkan sekali anti virus avira nanti bila format baru

semua
selamat berpuasa...salam

bong berkata...

Ceta kain pelikat dan kain batik ni kan selalunya tertukar bila bangun pagi.
Mat Khir kau tu sengaja pakai sebab kau memang dr dulu suka bercampur dgn sepesis batik.
Sekarang ni org perempuan jadikan fesyen pakaian dia org kain pelekat tu terutama pakai baju kurung buat melaram pulak tu terutama Hari Raya mcm2 fesyen
Bag dan Usop aku tak perlu ulas dan bagi contoh tulisan aku tu sbb kau berdua dan Member dah tolong

mrs jannuri berkata...

Cikgu Besar..
sebenarnya kita yang beruntung dapat wak... harap dia tak berubah.

MatKhir...
Kenapalah petua tukar kain ni kita tak tau yek.. Kalau nak dapat anak perempuan, suami kena pakai kain batik isteri so kalau nak dapat anak lelaki isteri kena pakai kain pelikat suami.. La bukan kerja susah ni.. boleh cuba tak payah bayar pun. Fati.. klakar tak kalau wak ada baby lagi? tapi kita suka perkara no 1 entri Bong tu.. .

Tak mau kasi tau wak petua ni.. & tunggu ajelah anak Mimbar tu jadi anak menantu kita..

Mimbar.. besok anak menantu awak semuanya balik untuk cuti sekolah.
Yeah.. kita gembira, boleh puasa sama seminggu.

Kepada teman-teman di alam maya ini, kita mohon maaf jika ada terlepas kata.. dan selamat berpuasa.

fati berkata...

Sal...fati dapat yg kecik tu masa umur dah 41... adik ipar Fati dapat masa umur dia 45...so, no problem lah kalau nak lagi...yg penting sehat....

sha'ri berkata...

Zaidi, Boroi tu 'sign of prosperity',
Bar, pasal pakai kain pelikat dengan pagoda. Sempoi, aku kat rumah kain pelikat je.. pagoda pun tak payah. Bila orang datang.. kelam kabut cari t'shirt/pagoda... lelaki memang sentiasa happylah.. happy go lucky.. no problem... ok... all right...

Noorsham berkata...

salam

mcm2 petualah korang pakai nak dpt anak lelaki atau anak perempuan. Takde sape nak amik petua mcmana nak dpt 12 org anak ke?...hahahaha

bong berkata...

Noorsham apa2 pun tahniah kerana kau yg bongsu tapi mendahului yg lain
Bang kita lelaki perlu happy tapi jgn lupa tanggungjawap sebagai lelaki

pakroslan berkata...

Salam Mimbar,
kata org tua2, nak dapat anak lelaki kena naik katil dari kanan dan nak dapat anak perempuan kena naik katil dari kiri.

asri berkata...

Yang aku muskil, kata lelaki tak mengandung tapi ada ramai lelaki macam mengandung lepas tu tak beranak2 pulak. Tak seksa ke tu.