Jumaat, 5 Jun 2009

Pertemuaan Yang Kebetulan

Selepas menghantar kawan anak aku ke stesyen bas Larkin, aku ke Larkin Sentral untuk menunaikan fardu maghrib. Selepas selesai menunaikan fardu maghrib aku lepak kat kedai makan sambil menonton berita.
Sebaik ingin meninggalkan tempat makan aku ditegur oleh seorang wanita dengan memanggil nama aku. Terperanjat juga aku dibuatnya nasib baik dia bersama suaminya. Dia adalah Saadiah Ahmad. Aku memang tak kenal & tak perasan akan dia kerana selepas meninggalkan sekolah memang ini baru dapat berjumpa kembali. Aku berasa amat gembira kerana dia amat peramah sekali dalam perbualannya kerana dia lebih banyak bercakap berbanding aku hinggakan dia masih tak makan lagi apa yang dah dipesannya walaupun juadahnya dah tersedia di depannya.
Sebelum meninggalkan dia aku sempat mengambil gambar ini bersama dia & suaminya.

1 ulasan:

kembara kelana berkata...

dee memang macam dulu, happy go lucky..suaminya..slow n steady.. tahniah dapat jumpa