Jumaat, 1 Mei 2009

Dunia ni kecik kan!

Salam buat kawan2,

Aku sambut cabaran Usop tu.

Tiba2 pagi ni lepas buat HOT@1 lebihkurang jam 1030 aku teringat nak bukak blog kawan2.

Antaranya aku bukak - alimorsipon.blogspot.com.
Khamis 30hb. April atas tajuk 'Asri dan keluarga'.

End part yang menarik tu... Asri kata Muhammad Saiful Islam anak sulung dia kerja kat RTM sebagai Juruteknik Lampu!

Kau orang cuba bayangkan yang selama ini Saiful panggil aku abang Khir. Asri bapak dia!. Kacau kacau.

Sekarang ni dia kena panggil aku pak cik Khir. Tapi terasa tua sangat pulak!.

Tadi ni aku jumpa Saiful (lepas Jumaat) minta kirim salam kepada Asri. Asri kini ada di KL. Alimor, cubalah buat MG. Kimin, Member, Sha'ri dll tentu nak joint.

Aku minta maaf sebab nak balik Sg Petani, Kedah besok kerana kenduri kahwin anak saudara.

Terkejar2 aku ni. Bayangkan lepas kenduri (ahad) cepat2 balik Rawang hantar anak no 3 (tkt5) kat SBPI Rawang. Lepas tu lari ke SBPI Temerloh, Pahang hantar anak no 4 (tkt3). Pukul berapa nak sampai rumah tu!.

Sabar ajelah.

9 ulasan:

sha'ri berkata...

Khir, dunia ni memang kecil. It is a small world, Alimor punya blog aku dah tengok memang best. Kena buat lah MG, baru boleh jumpa. Tapi weekend nie aku bertugas di Penang hingga Ahad. Y

Sukimin berkata...

haha memang masa aku baca blog alimor tentang anak asri tu, aku dah agak mesti kau kenal dia khir. Aku nak komen kat blog dia tapi tak dapat. Tapi apa2 kau dahpun 'terperasan'. Jadi kalau kau tak nak dunia ni kecil, kau jangan baca blog.....haha barulah nanti mcm katak bawah tempurung (agaknya peribahasa nipun kena tukar ikut zaman.....(macam orang tak ada internet')

kembara kelana berkata...

menjalinkan silaturahim tu amat di galakkan khir...sekarang, anak anak kawan kita ada dimana mana...ank aku di bawah jagaan arbakaria...ada anak nak jadi cikgu sementara dio rompin..ada ijazah..dan konvo..boleh lah aku tolong...aku pass nama dia kat kawan aku di ppd rompin...kalau nak cari pengalaman lah

kembara kelana berkata...

mat khir..kau bukan saja dah tua..tapi rambut pun dah kurang khir...ingat tu..kau jangan pikir lagi pasal muda muda ni..hahahahha gurau jer

asri berkata...

Kimin tolong tengok2kan anak aku. Ditegur kalau tak sedap dirasa dan yang tak berkenan di hati.

asri berkata...

Sorry21 Kimin pulak. Mohd Khir Lah....

Alimor Sipon berkata...

MG dengan Asri di Restoran Perantau, Sg. Ramal Kajang. Last minit dapatlah Zaki dan Norehsan. Terima kasih - sokongan korang batch 78. Aku ada gambar 77/78 tahun 1974 di SSI. Nanti aku kirim kat Usop.

mohdkhirmatnor berkata...

Asri,
Tolong tengok boleh aje. Nak tegur anak orang.
Yang letih tu bila ditegur,'Pak cik,mak bapak saya tak kisah pun! Siapa pak cik?.(contoh aje). Saiful tu ok.
Org muda sekarang lebih pada masalah pengurusan masa.Kenapa ek?. Pergi sekolah mak bapak pun tolong kejutkan!.
Kita tak macam tu kan...

asri berkata...

Betullah Khir kau cakap. Budak sekarang tak macam zaman kita. Pening juga kadang2 aku fikirkan.Tegur banyak kali nanti dikatakan kita membebel.Susahsusah.