Jumaat, 2 Januari 2009

USOP KE SHAH ALAM


Usop datang ke Shah Alam pada 31 Disember 2008. Dia menghantar anak sulongnya ke UPM untuk menjawat jawatannya yang pertama dalam hidupnya dan permulaan untuk berdikari.

Sehubungan dengan itu Usop memilih untuk bermalam di rumah aku. Kecil tapak tangan nyiru aku tadahkan.

Aku pun merancang apa yang aku nak buat. Aku cadang dengan isteri untuk membuat majlis makan malam ala kadar dan memanggil beberapa kawan yang berhampiran untuk hadir.

Aku ajak Sukimin, Fuad, Arbakariya, Rahman, Md Noor, Razip (Achong), Elyas dan Azhari. Malangnya Azhari tidak dapat hadir.

Semua hadir dengan isteri masing-masing kecuali Rahman, Razip dan Elyas.


Rahman sampai agak lewat kira-kira jam 9.30 malam. Dan Elyas sampai jam 12.30 malam. Elyas lewat sebab dia baru touch down jam 9.30 malam dari Sydney. Aku respek dia ni sanggup datang jugak.

Meriah dan aku sangat puas hati, semua berjalan lancar seperti yang aku hendak. Rahman dan Usop adalah penyeri majlis aku. Dia orang ni memang ‘tukang karut’ berbakat.

Macam-macam topik yang dibincangkan termasuklah “Goji Guarano”. Sukimin lah yang kena attack. Seperti biasa Dr Razip akan tersenyum memerhatikan. Dia tetap pendiam macam dulu jugak.

Elyas, Usop dan aku bersembang hingga azan Suboh.

Aku minta maaf tak ajak kekawan yang agak jauh macam Md Khir, Fatimah, Ogy, Mudon, Shaari, Syed Mohamad dan Syed Bakar sebab kerana takut menyusahkan untuk datang.

12 ulasan:

Azida berkata...

Salam. Seronoknya kau orang. Member, memang seronok kalau Usop n Rahman ada... gamat jadinya. Tak dapat le nak join... aku tahu aku isteri orang (pinjam ala2 kata2 rajuk Usop ... hehehehe)

fati berkata...

'aku tau aku .....pompuan' (merajuk ni.....hahaha)

kembara kelana berkata...

kepada
aku tau aku isteri orang dan aku tau aku perempuan....sedih kome mendengar nya... aku tak dapat nak nolong bar... bab merajuk ni sebenornya menunjukkan mereka tu nak join bar tapi paspot kecik..
aku sungguh terhutang budi kepada smeua kawan kawan yang datang malam tu.. kami bersembang sampai 6.30 pagi. aku kini tau macam macam.. kisah dan tauladan. kita jumpa lagi

Noorsham berkata...

wah..seronoknya kau orang berkumpul kat kl. Inilah hasilnya ekoran dari reunion hari tu. Jelesnya aku...maklumlah..aku kat utara...

Said Ahmad berkata...

Bar,
T shirt untuk kau orang bila dah siap nanti aku nak hantar aje ke KL kat kau orang.
Boleh tak kita buat MG mcm yang kau buat nie......? Senang sikit keje aku lagi pun dapat berkumpul lagi.
Tarikhnya nanti aku akan tetapkan ok!!!!!

kembara kelana berkata...

aku punya kau pos
YUSOF BIN MOHAMAD
NO 1312B QTRS GURU BANDAR LAMA
JALAN PAHLAWAN AHMAD
26800 KUALA ROMPIN
PAHANG DM

Sukimin berkata...

Sop aku rasa kalau Said pos sekarang ni payah nak sampai pada kau sebab posmen cuma ada basikal dan motor aje. Motobot lum ada... hehe jangan marah sop

Said Ahmad berkata...

aku akan hantar sendiri untuk kau sop.
dengan cara tu aku akan sampai tempat kau nanti.
sabar sikit ok kan lagi pun takut banjir akan melanda rompin sedikit masa lagi.
kalau terlibat dengan operasi banjir harap berhati2.

Azida berkata...

Salam. Setuju dgn cadangan Said... bat waktu siang le ye... ada cadangan...?

Said Ahmad berkata...

Azi,
No problem, nanti akan setkan tarikh, masa & tempat dengan kaki2 kat KL tu.
Weekend ( Sat / Sun ) ok ke?

Azida berkata...

Salam. pandai le Member ni... asyik kat Shah Alam aje.... hehehe...

fati berkata...

Jangan lupakan aku yg kat Tg Malim ni....Tg Malim ke KL 40 min. je tau. Kalau kat Shah Alam lagi dekat....hehehe, macam la lesen aku ni beso beno ye...