Ahad, 4 Januari 2009

Apa kabo?

Salam alaik sahabat-sahabat semua,

Apa khabar? Semoga semuanya sihat-sihat belaka. Saya masih tak dapat balik Malaysia. Rasa ghalat betul tak dapat join Usop kat Shah Alam.


So, saya hantar berita dari Riyadh aje lah.


Foto kat atas ni Roti Tamis besar tayar kancil. Rupa macam roti Nan tapi lain sikit. Ada berbelas jenis roti kat Riyadh.


Foto kat atas ni towkey restoran Yemen. Kat sini ada banyak jenis makanan tradisional.



Bubur Yemen kat atas namanya Ma' Sob. ( bukan Usop ). Buat daripada roti + madu + cream + pisang + tepung gandum whole wheat. Memang sedap. Kalau makan pagi, kenyang sampai petang. Diet yang baik penuh serat, mineral, vitamin dan khasiat madu.

Ada banyak lagi berita yang saya letakkan kat sini : www.KenaliArabia.com

Sapa baca Blog tu, bila tiba Riyadh nanti, macam ikan masuk dalam air .... ( atau macam Badwi masuk Padang Pasir.... rasa lapang dada )

8 ulasan:

kembara kelana berkata...

azman
semoga kau sentiasa dalanm keredhaan Allah walau dimana kau berada..pandai pandai kau bawak diri man...
salam

Said Ahmad berkata...

salam man,
bila kau nak balik nie? asyik hantar gambar pasal makanan arab je.
aku nak makan makanan tu denga kau bila kau balik nanti. ok.

Sukimin berkata...

Nasib baik posting kau ni pasal makanan bukan dalam bulan posa. Kalau tak dah tentu terliur aje nengok makanan tu Man.

Noorsham berkata...

Man...bilalah kau nak bawak aku ke sana n makan makanan yg sedap2 tu?....

Azmanar berkata...

Tocham,

Dah lama kau tak timbul. Naik risau aku. Timbul-timbul nak makan lauk Arab. hehehe. Macam baru keluar dari hibernation.

Said aku dengar suara dalam fon dan tengok gambo aje. Nanti bila datang KL call aku. Aku takda kereta kat Malaysia. So naik LRT ke mana-mana Cafe.

Mimbar. Kat Rawsha ada belacan tak? Mesti sedap kalau makan dengan Ayam Mandi. Aku nak bukak restoran MUJARAB. Lauk Melayu + Jawa + Arab.

Usop. Kau bunyi sedih sangat. Ramai orang lagi melarat dari kau tapi happy je. Jangan risau sangat. Kan Tuhan tu ada. Minta aje lah. Pasti maqbul sebab kau dalam bidang yang penuh berkat.

Said Ahmad berkata...

Azman,
No worries, kalau balik M'sia nanti aku jadi drebar kau pun ok. Tak de masalah, nak kemana2 aku akan bawak kau.

rahman berkata...

Man,..kalau kau balik..kau call aku man. Kalau tengok dari gambar2 makanan yang kau posted, Aku rasa kau la orang yg paling tepat utk refer bab makanan2 arab ni. Setiap kali aku ternampak gambar2 makanan kau, pooh..dugaan man, automatic perut aku lapar.

Azmanar berkata...

Rahman,

Akupun sama. Bila Sukimin post foto Nasi Bukhari, perrhhh ... mendidih perut aku lapar. Foto dia lagi kow-kow.