Sabtu, 29 November 2008

Maklumbalas Daripada Farazah Mahmud

Terima email daripada sahabat kita yang baru dikesan.

Setelah 30 tahun Berlalu
From:"Fara Mah" charade4000@yahoo.com
To: masajb45@yahoo.com

Assalamualaikum,
Thanks for the sms. Tahniah kerana telah berjaya menjejaki saya. Terima kasih kerana still mengingati saya. But betul ke U masih ingat or kenal saya ni? I doubt it sebab saya cuma spent 2 tahun aje di SMSJ and agak low profile sikit @ tak mesra alam. Rasanya ramai yang tak berapa ingat and kenal saya. Macam saudara Md Khir Md Noor - serious saya memang tak ingat! Bila tenguk gambar dia dlm blog, barulah saya tahu yang dia dari kelas M1 dan kini bertugas di kendalian Teknik, RTM. Anyway, salam perkenalan untuk semua!

Mengimbas kembali selepas MCE. Selepas MCE, saya mengambil diploma Kej. Elektrik di UTM. Semasa di UTM ni, adalah saya berjumpa dengan Zaiha dan jumpa Azman (masa tu Azman jumpa budak SMSJ juga).
Lepas grad tahun 1982 - 1983 - saya bertugas di Hospital besar JB.
Tahun 1983 -1985 - Saya buat degree di USA. Masa ni I jumpa dgn my husband and berkahwin disana pada tahun 1984. Saya berkahwin dengan orang jauh - orang kelantan.
Tahun 1986 - 1996 : Bertugas di RTM. Pastu dah penat and boring bekerja, I break sekejap untuk buat masters. Dalam tahun 1986, masa saya bertugas buat persiapan majlis perkahwinan anak sultan johor, saya ada berjumpa dengan Ibrahim Isa. Masa ni dia jadi Arkitect di JKR. Tak taulah whether dia masih ingat lagi or not.
1986 - 2000 : Buat Masters di USA. Saya and suami buat Masters and kami bawa anak-anak sekali. Selepas habis Masters, kami stay sekejap, bekerja disana but Jabatan panggil balik. So terpaksalah balik and sambung kontrak dgn kerajaan.
2000- sekarang : Masih lagi di RTM - Jabatan yang tertutup and susah nak mendapat kenikan pangkat, unless ada yang pencen.
Lepas balik dari US, saya ditempatkan di institut penyiaran - menyelaras kursus and kadang-kadang kena mengajar. So rasa banyak masa terluang and saya rasa macam nak study lagi. So I buat MBA di UUM as part time student. Grad pada tahun 2003. Sekarang ni, saya rasa macam nak buat DBA pula tapi takut pula otak ni tak boleh terima sebab dah tua.
Lagi......
Awal tahun 2004 : Alhamdulillah saya dan suami dapat mengerjakan fardu haji.
Disember 2006 - Disember 2007 : Saya dan suami telah bertukar ke Sabah.
Tahun 2008 : Mula bertugas semula di KL.
Tentang anak-anak. Saya mempunyai 3 orang sahaja - 2 perempuan dan sorang lelaki.
Yang sulong (perempuan) - baru grad dan baru bekerja as Chemist di Sykt. swasta. Sedang menunggu kalau-kalau JPA panggil kerja (sebab scholar JPA).
2nd (lelaki) - sekarang sedang belajar di Flying academy. Kalau ada rezeki, dapatlah jadi pilot.
3rd (perempuan) - tingkatan dua.
Rasanya, ini sajelah. Terima kasih sekali lagi kerana sudi menghubungi saya. Actually, sekarang saya di Alor setar - ikut husbang meeting.
Wassalam

4 ulasan:

kembara kelana berkata...

farazah
terima kasih share dengan kami, 30 tahun lepas perpisahan dari smsj ibu kandung kita dulu, kebanyakan antara kita baru saling kenal mengenal dan saling hubung menghubungi. tinta baru dalam ikatan persahabatn. semoga selepas ini anak anak kita tahu bahawa kita semua pernah satu sekolah dan kawan lama..kalau ada gambar family lagi best kan azida,
ehhh fati mana ek, lama tak nampak dimana mana komentar blog. terima kasih pada YB Said

Azida berkata...

Salam. Betul tu Usop.. Aku memang tak lupa Faraza ni.. tapi tempoh 30 tahun tu lama beno.. post la gambar kat blog ni..

Harap Faraza dapat dtg ke perjumpaan kita, kerana entah bila lagi akan dpt kumpul ramai2 ni.. Ingat kata2 Usop tu Faraza.. dulu memang tak brp rapat dgn depa ni.. hehehe

sha'ri berkata...

Farazah, jangan risau masih ramia yang ingat you, saya salah seorang. Tahniah dapat capai ke mercu tinggi kerjaya dan kehidupan, buat lah DBA, cita-cita mesti kejar. Moga dapat hadir 13disember nanti bersama suami/ so dapat kita berkenalan.
sha'ri yusof
UTM

Noorsham berkata...

Faraza..salam perkenalan semula. Jangan risau..kita mmg tak lupa u. Jgn x dtg 1312 nnti ya...c ya there...