Rabu, 12 November 2008

khidmat bantu dan cadangan

salam sejahtera semua

selama 5 tahun kita di sms johor , bersama belajar, sekelas, sepadang permainan, bersama dalam rumah sukan dan ada yang sebilik, berkongsi katil dan kadang kadang ada yang sama hobbynya. dan group perempuan ada caranya sendiri melepaskan tekanan semasa bersekolah, group lelaki? [ biasalah...lambat matang...] kami ada kaedah tersendiri menyelesaikan stress kami....

kini, selepas 30 tahun terpisah....akhirnya potensi dalam diri kita mula kita kenal pasti...oh..rupanya ragunath ni berbakat jadi lawyer...naib presiden majlis peguam lagi...YB Said, ohhh....berbakat jadi perunding, azida? rupanya berbakat sebagai seorang akauntan...ramai dan majoriti berbakat menjadi cikgu...[ macam aku..] semuanya kita terima dengan kesyukuran dan penuh bahgia. [ maaf sekadar memberikan beberapa contoh....]

cuma nak tanya, apakah yang kau orang dapat semasa di sms johor? ada tiga kategori jawapan. pencapaian akademik? [ tak payah cerita...segalanya telah diterjemahkan dalam SPM/MCE ]
pembentukkan sahsiah? haaa.... yang ni tak sama..yang ni perlu difikirkan secara halus...lebih kepada kecerdasan emosi kau orang dan apakah kemahiran yang diperolehi? bab yang ni pun tak sama antara satu sama lain...bergantung kepada pendedahan dan bakat yang ada pada kita

selepas keluar dari sms johor...aku dapati, diri aku menjadi sumbang emosi.....aku tak reti sembang dan berkawan dengan budak perempuan, malunya sangat tebal, mulut tergaman nak bercakap, kalau ada hati dan perasaan kat orang simpan jer dalam hati....kata fauziah manan..cinta gelap...kata azida...cinta tak sampai....kata bagio...perasan...kata orang muo...angau atau bigau.... takut kena reject....jadi macam kera sumbang masa aku form six, dan guru pelatih di maktab.... dengan erti katalah emosi menjadi tidak stabil dan kemahiran softskill yang amat rendah...bukan salah smsj atau guru atau kawan kawan....salah diri aku sendiri yang sangat takut diejek ...walhal tak ada masalah pun kalau menjalin persahabatan dengan girls....

tetapi di sms johor aku mendaoat satu perkara yang hebat...iaitu rasa tidak mahu kalah... aku bersungguh semasa tarik tali agar rumah buana menang.... atau sekurang nya dapat kan mata untuk rumah semasa sukantara... kemahuan yang tinggi dan kuat semangat yang tinggi mencapai sesuatu yang diinginkan...kalau aku nak menguasai alat muzik seperti gitar misalnya, aku akan belajar bersungguh sungguh...sampai dapat...pecah jari memicit tali gitar...tak pe..asal aku dapat main gitar...[ contoh...] kalau aku teringin menguasai dunia it dan softwarenya...aku sanggup duduk berjam jam depan komputer untuk menguasai kemahiran yang diperlukan... bersemangat tinggi, kuat kemahuan dan bersungguh mencapai sesuatu..adalah satu perkembangan emosi yang amat baik..yang aku perolehi semasa di sms johor...berkat tunjuk ajar tok guru dan kawan kawan disana.... kalau aku nak tengok wayang kat kluang...aku tak kira...aku panjat pagar dan lari ikut kg cina , pergi juga,,,walaupun dilarang...[ alamak...nanti cikgu karim baca, susah aku masa 1312 nanti.... maaf cikgu...]

cut

akhirnya dengan potensi, kekuatan dan kelebihan yang kita ada, silalah berikan khidmat bantu untuk program reunion kita ni
kita perlukan laptop., cd kosong [ atleast 100 keping ], cd burnner, video, camera, scanner, printer, paper...extension wire....atau apa apa saja alatan yang dipikirkan sesuai...untuk kemudahan kita gunakan... tak kan kita nak letakkan semua beban pada YB Said...seorang diri sama sama kita bantu membantu....terutama boys...yang geng perempuan...tetamu kehormat kita..[ paspot terhad ] jangan jadi tetamu VIP semasa di urusetia...tetapi jumpa said dan tanyalah

said. apa yang kawan boleh bantu....?

kedua
cadangan dari iss, sangat elok...best...[ terima kasih iss ] setiap peserta perlu membawa satu hadiah [ takkira lah nilainya...] yang akan dikumpul oleh urusetia...di hadapan hadiah itu hanya perlu di tulis... ikhlas dari azida aziz 5e2 [ contoh ]...cukup setakat tu...nanti urusetia akan lebelkan nombor di hadiah kau orang..

semasa jamuan.....mc akan memilih hadiah...ini adalah hadiah dari ...emmm azida aziz dari 5e2...sila pn azida naik kepentas...untuk mencabut nombor....naik nombor 10... diserahkan kepada mc...mc pun umumkan no.10....[ let say..sukimin ] sukimin pun naik dan sebelum menerima hadiah dari tuan punya hadiah [ azida ]...azida...masa tu boleh tanya macam macam pada sukimin anak berapa, isteri berapa, sekarang kerja kat mana...nak hadiah tak? sukimin kata nak...boleh tapi kena buat sesuatu...tak kisahlah beri ucapan ker, apa ker...kemudian pengacara akan meminta untuk cabutan nombor seterusnya..

enjoy...santai...kenal mengenal, kemesraan dan memberi kesan pada penambahan ilmu pengetahuan tentang kita...semua. apamacam? best kan idea iss ni...

jom kita bincang

11 ulasan:

kembara kelana berkata...

setuju....cikgu ni, macamana dia buat kat kita ...kita tetap sayang kat dia orang...untuk pengetua sms semasa juga kita berikan sedikit token...terima kasih mimbar...tetapi YB said akan putuskan macamana nak buat...kau boleh nyanyi lagi bar..1312 tu hari sedih untuk kau...[ syyyyy....]

Said Ahmad berkata...

cenderamata untuk pengetua,guru2 dan bekas guru akan disediakan. kalau ada pembiayaan daripada rakan2 lagi baik mungkin boleh cari yang lagi baik.

Azida berkata...

Salam. Hahahaha... apa la korang ni. suara sekarang la sedap... suara yang dulu tu suara anak2...

Bole kalau nak tong2 kos hadiah tu. Said pun lum btahu nak hantar/bank-in duit camna... Nanti sekali la tu.

Sorang satu hadiah tu... kira confirm ke?

kembara kelana berkata...

aku pun tunggu keputusan said. YB kata confirm kita sediakan lah, anyway.taklah rigid sangat, sapa sapa nak bawak hadiah...walupun tak jadi syarat..bawak ajelah azida, aku pasti bawak...tak taulah sapa dapat hadiah aku...tetapi masa nak beri..orang tu akan kena interviewlah sikit.

mimbar tu, azida...jangan tanya, panggil jer..wak tu akan naik da belasah punya...sebab dia sporting.. yang pasti head boy kita mesti kena satu persembahan.. jangan beri syarahan sudahlah shaari...

sha'ri berkata...

Usop, sorry, suara aku macam katak bentong, bagi 'lecture' bolehlah...

Noorsham berkata...

Mr. Headboy...I want to ask something from you. Please contact our friend Ibrahim Isa, Kamaluddin, Kew Chee Kim(yg dah ada emel add kat blog) and the others from E1 if you can get them and order them to come to our gathering...hehhee..

Norlila-mana kawan2 pompuan kita yg lain? Cuba2 ler cari dorg n mntk dorg dtg...sape yg dtg our headboy ada special hadiah utk dorg tau...

mohd noor berkata...

Syam Amin ada cakap kat aku yang
dia akan cuba locate Jeff, Firus &
Mus Mintak2 dapatlah locate diaorang.......

mohd noor berkata...

Syam Amin ada cakap kat aku yang
dia akan cuba locate Jeff, Firus &
Mus Mintak2 dapatlah locate diaorang.......

Azida berkata...

Salam. Persemgahan dari headboy sudah mesti... Yang pastinya Usop akan jadi MC hehehe... sebab dtg tak bawa makwe....

kembara kelana berkata...

mintak maaf azida...nilah cadangan kau yang paling tidak bernas sekali...aku, tak mau... aku 200% tak setuju.. tak biasa..

Azida berkata...

Salam... Saja le mengusik kau Usop. Yang tentunya hanya nak tgk teman2 lama setelah 30 thn. Mcm yang kau kata dulu, dgn lelaki memang tak berapa nak kawan... tapi kami yang perempuan agak rapat jugak.. sebab kami tak ramai. E dan M sama aje di kalangan kami.