Jumaat, 21 November 2008

Bertemu dengan Bekas Ketua Warden

Sebagai ketua penganjur majlis reunion aku pergi menziarahi Cikgu Hj. Abd. Rahman Karim ke rumahnya di Bandar Baru Uda, JB bersama isteri dan anak untuk menjemputnya ke majlis kita. Sebelum pergi aku dah call dulu. Dia baru aje balik dari pejabat Majlis Sukan Negara. Sesampai di depan rumahnya dia keluar dan menyambut aku sekeluarga. Dia dengan aku memang peramah dan mesra almaklumlah anak aku semasa sekolah rendah pun duk kat sekolah dia. Masa tu dia GPK Sek. Keb. Tanjung Puteri, Larkin sama-sama dengan Cikgu Zulkarnail Zakaria kita tu. Paling ramai anak si Noorsham lah kat sekolah tu.

Dulu masa zaman kita kat smsj dia memang dikenali sebagai ketua warden yang memang garang dan ganas. Aku rasa ramai di antara budak lelaki batch kita yang memang benci, menyampah, tak suka dan macam-macam lagilah dengan dia ni. Tapi sekarang taring dia dah tumpul dah. orang dah pencen. sekarang ni hobinya memancing. Ada kawan kita yang selalu menganjurkan pertandingan memancing tu jemputlah dia sebagai jemputan khas manatau dia berminat. Dia akan hadir ke majlis kita nanti. Doakan semoga kita dapat berjumpa dengan lebih ramai lagi bekas-bekas guru kita sebagai tanda terima kasih kita kepada mereka yang telah mendidik dan membimbing kita dulu. Antara yang telah dapat dijejaki - Syed Hussin, Onn Abdullah, Malik Khiew, Marmining, Yunus Dahalan, Paul Francis dan Heng Peng Nam.

9 ulasan:

kembara kelana berkata...

terima kasih said di atas entri ini

cikgu rahman karim,
saya mohon ampun dan maaf diatas segala kesalahan saya dari hujung rambut sampai hujung kaki. maafkan saya cikgu, saya nak jumpa cikgu nanti saya nak peluk cikgu dan cium tangan cikgu, saya nak cikgu tahu, cikgulah yang banyak memberikan perubahan tingkahlaku dalam hidup saya. cikgu mengajar saya erti kehidupan dan makna kedewasaan. Saya tidak akan lupa cikgu buat selama-lamanya, sekarang baru saya tahu susahnya menjadi cikgu, sebab saya sekarang seorang cikgu.

Azida berkata...

Salam. Usop, sungguh penuh dgn emosi... maklumla hari ni hari Jumaat....

kembara kelana berkata...

azida
begitulah kalau nakal sangat masa kecik, dah beso baru di selimuti keinsafan. kalau masa kecik baik dan insaf dan beso baru nak nakal lagi susahkan..tu kena tanya prof jiwa jiwa.

kembara kelana berkata...

cikgu,
mimbar pun buat bising jugak, dia pandai menyamar...tangan sentiasa pegang buku, kalau cikgu datang dia kata nak pinjam buku kawan..cikgu, mimbar pun main-main jugak cikgu...!
bantai dia cikgu masa 1312 nanti

fati berkata...

Hahahaha.....alah sop yg paling tak kena marah kami lah ( dak pompuan, pengawas lagi...) kalau pi trip mana-mana, boleh sembang dan mengusik macam kawan-kawan je dgn cikgu Rahman (tapi sebenarnya seram masih ada)Masa form 6, Norlida Ali headgirl, aku asst dia, so selalu pi rumah cikgu Rahman, kalau raya, tlg arwah cikgu Zaleha (isteri cikdu Rahman)wat open house kat rumah ketua warden tu.Kuih raya habis, kami tolong bakar yg baru lagi...

kembara kelana berkata...

mimbar...
bab botak aku dah kena sekolah lain, bab sajak aku dah kena panggil, bab bising dah kena rotan, bab siul dah kena sepak...semua aku dah bayar cash..kau jangan nak mengadu ngadu lagi.. nanti kau kena dengan aku..

cikgu
mimbar main cinta dengan budak kluang cikgu, masa mendaki gunung lambak..cikgu, dia pandai nipu ..selalu tak kena cikgu

Azida berkata...

Salam. Hahahaha... ko orang niiiii... Entah2 dia tak berapa ingat pun kenakalan ko orang tu...

nasruddin mohd rawi berkata...

masih nampak kegarangan nya walaupun dah dimamah usia.

sha'ri berkata...

Tulah Usop, dah beso baru nak insaf.... hheeeehheh.... sori lama tak masuk blog pasal bertugas luar... rasa tak sabo nak jumpa korang semua on 1312.. terima kasih lah pujuk track down Firus... nampak nya 5E1 dah 16 orang,

Sham,siapa lagi tak de dalam list tu... kau make sure yang lain tu datang.... Jeff mana, Mustafa Kamal.. alah...lupa nak contact lagi ...