Jumaat, 14 November 2008

Akhirnya dapat jejaki Hafizah Awang

Salam kawan2.

Pertama saya ingin mengucap syukur Alhamdulillah kerana diberi petunjuk utk menjejaki kwn lama saya di 5E1 iaitu Hafizah Awang. Dia adalah antara kwn2 sekelas yg saya mmg lama nak bertemu semula. Saya tak tahulah knapa, tp mmg hati ini setelah dpt mendengar dari Norlila n juga dari Ee Huei Wan, dialah antara yg saya masih menunggu bila nak timbul.

Akhirnya dpt juga n selamat bertemu kembali pada Hafizah. Untuk ini, saya ingin mengucapkan berbanyak terima kasih pada usaha dari Rosli Ahmad (atau lebih dikenali dgn panggilan Lot). Dialah yg memberi saya emel address n no tel Hafizah yg mana saya terus sms dn memperkenalkn diri saya. Alhamdulillah, salam pengenalan saya disambut dgn amat baik skali oleh Hafizah. Kalau kita tgk di gambar kelas 5E1, Hafizah adalah antara org awalin yg memakai tudung dan ini menunjukkan kesungguhan dia utk melakukan perubahan dan saya sebenarnya merasa amat kagum dgn sifat beliau tersebut dari dahulu lagi walaupun tidak diberitahu kepada dirinya atau sesiapa sebelum ini. Dari sifat inilah yang saya percaya membuat dia menjadi seorang yg amat berjaya. Ini bukan bermakna yg lain itu tidak berjaya, mereka juga berjaya dalam cara mereka tersendiri tetapi utk Hafizah, saya rasa inilah satu2nya kelebihan pada dirinya iaitu menpunyai sifat tabah utk mengharungi perubahan sbb seperti yg kita semua tahu, untuk berubah kepada pemakaian tudung semasa ia bukan mnjadi satu amalan seperti skrg bukanlah satu yg senang, tambah lagi pulak pada usia yang muda dulu.

Semasa bertukar sms beberapa kali, beliau yg juga telah dpt maklumat mengenai blog kita ni, mungkin dari Rosly jugak ,sebenarnya sedang melihat blog kita dan terus meminta no tel Fati yg saya berikan setelah saya dpt dari Usop. Gembiranya dia apabila dpt berbual dgn Fati kemudian tu n dia kata dia rasa sgt excited pada hari ini. Syukur, alhamdulillah skali lagi...semuga Allah memberkati beliau dan kita semua dalam usaha kita menyambung hubungan siratul rahim yg telah lama terputus ini. Kepada kwn2 yg lain, marilah kita sama2 berusaha utk dpt pertemukan kwn2 yg lain supaya kita dpt mengembalikan perasan kita di sekolah dulu yg sgt 'innocent' dan skrg pula dpt mengetahui apa2 perubahan yg kita masing2 lalui setelah 30 tahun. Subhanallah!...the life that Allah has given us is indeed very beautiful n interesting when looking from this perspective alone and what more when from other perspective? Welcome 'home' to all my friends of SPM/MCE 1978, let us come home indeed on 1312....

5 ulasan:

kembara kelana berkata...

sham
aku dah komen dalam entri yang lain, sebab lama menunggu entri ini namum begitu, percayalah selagi niat kita baik dan respon kita kearah kejayaan maka natijahnya kejayaan.
aku ucapkan setinggi penghargaan pada kau, YB, Sukimin, Fati dll yang sama sama berganting bahu mencari dan menjejak kasih yang hilang...

kata p.ramlee

walau musim berubah
suasana bertukar
tapi ikatan mesra
sikit pun tak kan longgar...

jumpa nanti
salam

sha'ri berkata...

Noorsham, you are really my brother (since we have the same 'bin') ans also your hard work of tracking Hafizah. Aku ucapkan terima kasih atas usaha untuk jejak Hafizah. If you are reading this Hafizah, I hope all of us will re-create our long lost friendship. Moga Allah beri pertolongan kepada semua. Alss, Hafizah, please come to the gathering, it will be excellent.... In fact, I just gor e-mail from Rouse ... dia kata bahawa terasa gembira dan juga sedih dapat bertemu (dalam siber ni) kawan lama... fikirkan

Azida berkata...

Salam. Lepas aje Fati beritahu dia dpt hubungi hafizah dan akan cuba untuk jumpa sebelum hafizah berangkat ke jakarta...aku pun terus pakat kalau ada rezeki dpt aku pujuk hubby aku ikut fatti ke rumah hafizah di shah alam. Syukur, kami dapat jumpa di rumahnya. Tak susahpun nak cari rumahnya..senang aje.

Seronoknya kami sembang... Hafizah masih mcm dulu. tak berubahpun...

kembara kelana berkata...

alhamdulillah..azida dan fati serta piza.. semoga persahabatan terus berkekalan..

norsyam dan shaari dua dua anak aku.

Azida berkata...

Salam. Hahahaha...Mula aku baca ingatka Usop namakan anak2 dia Norsyam dan Sha'ri....ruapnya... bin aje sama nama.