Khamis, 23 Oktober 2008

KISAH DI AKHBAR 23 OKT 2008- TUNTUTAN HARTA SIMATI

Malam tadi aku masa relak kat rumah aku baca akhbar (Utusan), yang menarik perhatian aku adalah Sisuami yang telah membunuh isterinya sendiri dan menuntut harta simati. Semasa kita memandu kalau ada katak melintas jalan pun secara sepontan kita akan cuba mengelak! Ini pulak isteri sendiri dibunuh dengan tangan sendiri.

Si mangsa adalah Allahyarhamah Faizah bte Arshad. Junior kita di SMSJ. Si Suami adalah Suhaimi. Patut ke tuntutan ini?

Semuga Allah mencucuri rahmat ke atas roh beliau.. Amin..

Berikan komen anda.

3 ulasan:

kembara kelana berkata...

assalammualaikum
dunia, dimulai dengan penuh kegembiraan, pertengahannya jemu dan bosan diakhiri dengan fitnah...demikianlah kata kata ariffbillah. Aruah Faizah Arshad adik kepada Halim Arshad,dari kluang...siapakah diantara kita yang dapat melupakan dia? Baik budi pekerti, sopan, bijak dan good in english lagi dan yang terkenalnya wajahnya yang amat menawan, aku kategorikan antara student yang tercantik sekali...ramai yang secret admire terhadap dia...
selepas masa berlalu, tiba tiba semasa aku membaca berita...muka depan eksekutif petronas mati ditikam bertubi kali oleh suaminya sendiri..kemudian suaminya di tangkap....aku masih tak tahu itu adalah faizah..junior aku, bila aku berjumpa dengan kawan kita ...kawan kita cerita baru aku tau dia adalah faizah arshad...
komen tentang tuntutan harta tu...aku tak ada apa nak komen, cuma selagi manusia yang bertuhankan hawanafsu dan gilakan dunia...itulah hakikatnya...aku secara peribadi mendoakan faizah dalam kesejahteraan dan rahmat Allah dan rohnya di tempatkan dikalangan orang yang di redhainya...salam

fati berkata...

Tragedi yang menimpa arwah faezah merupakan kejadian paling menyedihkan bukan sahaja kepada keluarga arwah malah kepada semua warga smsj terutamanya kepada kita yg mengenalinya sepanjang arwah berada di smsj dahulu.Arwah seorang yang baik hati, mudah mesra, cantik, lincah, aktif dan bijak menerima nasib yang begitu malang dan mengerikan. Dari segi kemanusiaan sewajarnyalah bekas suaminya tidak membuat tuntutan yg sebegitu, namun apabila wang beraja dihati,maruah dan kemanusiaan tertolak ketepi....semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan semoga faizah tenang bersemadi di sana. Amin.

Citera Alam berkata...

Kita semua tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku terhadap rumahtangga mereka , tapi simpati yang mendalam harus dihulurkan kepada mangsa dan keluarganya , adik juniour kita . Maka telah hilanglah salah satu butir mutiara dari SMSJ yang berkilauan .....Apa-apapun , satu persoalan dalam fenomena itu ialah cukupkah precaution yang telah dibuat ketika itu berdasarkan penyelidikan ahli psikologi ke atas pelaku ? Kekurangan precaution / security menyebabkan banyak error yang boleh terjadi dan memangsakan sesiapa saja terutama orang-orang yang terdekat . Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya , amin .