Rabu, 29 Oktober 2008

KAWAN NAK TUNAI HAJI



Ini kawan kita, Esa bin Sapari (SPM 1979), Exco Selangor Yakob Sapari adalah sedara dia, Sedara se Islam, Menurut kat Esa, emak dan bapa YB Yakob dengan dia adalah lain.

Malam tadi aku buat temujanji dengan Esa ni di Bukit Jelutong, Shah Alam sempena beliau akan ke Mekah menunaikan Fardhu Haji pada 31 Oktober 2008.

Kami bersembang panjang. Ingat mengingati diantara satua denga lain.
Salah satu perkara yang aku dapat belajar dari dia adalah :

CERMIN DIRI KITA ADALAH ISTERI/SUAMI KITA, ANAK-ANAK KITA, IBU BAPA KITA, GURU-GURU KITA, KAWAN-KAWAN KITA DAN ORANG-ORANG DISEKELILING KITA.

Mari kita fikirkan apa maksud yang hendak disampaikan kepada kita.
Semuga kau dipermudahkan melaksanakan ibadah di Tanah Suci dan dikurniakan Haji Yang Mabrur. Amin...

1 ulasan:

kembara kelana berkata...

tahniah isa sapari...sebilik dgn aku dulu..aku mintak maaf kepada kau sa, zahir dan bathin...selamat pergi, selamat kerjakan haji dan selamat kembali....labaikk..aku juga ingin nak jumpa kau sa...kerja dimana, anak berapa, rumah dimana....
salam