Selasa, 21 Oktober 2008

JUMPA AINI SALEHO

Pertemuan di rumah Aini Saleho bermula apabila Sukimin bagi tau aku yang dia nak beraya di rumah pensyarah dia di UKM, kebetulan pensyarahnya, Dr. Ruslin Amir adalah suami Aini Saleho.

Apabila Aini dapat tahu akan perkara ini maka Aini pun menghubungi beberapa orang kawan sekolah disekitar yang berdekatan.

Pertemuan dibuat pada 20 Oktober 2008 jam 8.00mlm Rumah Pengetua Kolej Kediaman Ibrahim Yakob.


Ini lah yang dapat hadir

Pertemuan penuh kemesraan dan kegembiraan. Aku tak pernah jumpa Aini dan Fatimah sejak 1978 iaitu lepas SPM.


Masing-masing khusuk mendengar cerita Zainuddin



'Tukang Karut' sedang buat persembahan

Inilah wajah-wajah kalian yang dah dimamah usia!! 47 tahun. Terbayang juga ketika berusia 17 tahun.


Zainuddin @ Gajah


Aini Saleho, Tuan rumah.


Fatimah Hashim.




Fuad Soib


Januri (macam waroan)


Sukimin.

Jam 10.45mlm dia orang masih leka bersembang, aku dan Fuad minta diri untuk beredar kerana ada temujanji dengan Prof. Dr. Arbakariya B. Arif di kawasan Tol UPM. Prof. Dr. Arbakariya juga dah 30 tahun juga tak bertemu. Aku dan Fuad tinggalkan dia orang bersembang. Andainya hari esok adalah hari minggu agaknya sampai pagi kita akan bersembang.

3 ulasan:

fati berkata...

Cepat nya kau masukkan dalam blog ni.....cekap sungguh kau. Itulah kenangan berjumpa kawan-kawan lama..rupanya Og Manan tengah demam teruk malam tadi..kalau tidak tentu dia joint kita sama...

mohdkhirmatnor berkata...

Salam.
Ni aku cemburu pada keadaan.
Orang rumah aku demam teruk juga. Kalau tidak aku pun nak joint sama.
Teringin sangat jumpa semua.
Aku ada beritahu Member.
Tak terlambatkan untuk ucapkan
SEHARA MAZABA HAMAMI.
Aku tinggal di Rawang, Selangor. Kalau aku tersesat di Tanjung Malim boleh ke singgah UPSI rumah Fati?.Kalau aku sesat di Jasin bolehkah aku singgah di rumah Ghazali?.
Kalau aku sesat kat Banting aku singgah rumah Wak Januri atau Zainuddin?.Atau kawan2 lain.

fati berkata...

No problem Mohd Khir...datang lah ke rumah saya di Tg Malim...Rawang dgn Tg Malim bukan jauh mana pun..silakan lah...tapi call dulu, mana tau takut tak de di rumah