Jumaat, 31 Oktober 2008

baru dapat jejaki Md. Rous Abd. Majid

Salam...ingat tak Md Rous Abd Majid. Sebenarnya saya dengan dia berkawan dari sekolah rendah lagi masa kami di Segamat. Semasa tu kami di sekolah Bukit Hampar Segamat, begitu juga dengan Najib Mohammad dan adik dia Saufi(tp tak sekolah kat SMSJ). Kemudian saya pindah ke Muor n sekolah di Sek Ismail 1. Masa tu satu kelas dengan Jibag (abg aku), Mudon, Amiruddin Yahya. Yang lain dari Muor mcm Azman, Yem babu, Isa Kahar...dorang Sek Ismail 2, bangunan sek sama tp sesi lain...jd tak kenal dorg smpai ler bila masuk smsj.

Balik pada citer Md. Rous ni, selepas pindah Muor, of course terpisah dgn dia...tp bila masuk SMSJ jumpa balik n satu kelas plak. Mcm gitu juga dgn Najib Mohammad (yg sorg ni plak saya tak tahu apasal dia mcm lari2 kan diri bila dah jumpa dia kat Mlaka dua tahun lps). Dr. Hj Shari ada bgtau suroh saya cari Md. Rous ni kat Sg. Petani since saya kat SP skrg, dia kata dia ada cari dlm internet n dpt tahu Md. Rous keja sebagai pakar sakit puan kat satu hospital kat SP. Jadi smlm saya tpon lah hospital tu n mintak wad sakit puan n bertanyakan pasal Dr. Md. Rous n depa kata dia 3 hari kat situ n 2 hari kat Hospital Sultanah Bahiyah di Aloq Setaq. Jadi saya tnya plak dgn directory 103 kalau2 ada nama Md. Rous Abd. Majid listed dlm phone directory n dorg bg no rumah dia lah. Tp bila tipon takder org jwp.

So, pagi tadi saya tipon lagi no tel yg dapat smlm n dia ada di rumah...alhamdulillah, bila saya tanya ni Md. Rous yg belajar kat sains johor tu ker, terus dia kata ya. Lps tu sembang panjanglah tp lps tu dia dpt call dari hospital ada keja. Jadi kita bertukar no tipon n berjanji akan contact bila dia free. Nanti bila jumpa dia betul2 saya amik gambo n post kat blog ni ok. Juga akan bgtau dia pasal reunion kita sebab tak sempat nak bgtau kat dia masa kat phone.

Best dpt cari balik kawan2 lama. Harap kwn2 yg lain juga dpt dicari atau akan muncul n sama2 kita berjumpa di Kluang di mana kita belajar menuju ke alam dewasa....

1 ulasan:

Said Ahmad berkata...

sham kau email kat aku no. tel si najib aku nak contact dia. ok.