Ahad, 28 September 2008

Kamisan Mat dan Rosmala Paiman

Aku ada terima emel dari dia orang.
Info Kamisan Mat
Emel: mschia2003@yahoo.com.hk No. HP:

Antara kandungan emel dia...
gembira bila dapat dengar berita dari kekawan lama. Lama sungguh hingga ada yang aku tak terbayangkan wajah mereka. kau kat mana sekarang. Bila aku baca cerita dlm blog tu seronok juga. kerja kat mana sekarang? Aku kat batu pahat dah balik kampung. rasanya sampai pencen lah aku kat sini. Roziah Tawil kat batu pahat juga, tapi lama dah aku tak jumpa dia, mengajar di sekolah dato' onn simpang lima.

So Mimbar, kau mulakanlah operasi Jejak Kaih Kau tu....

Info Rosmala Paiman
Emel: issmala@yahoo.com.my No. HP: -


Cabutan cerita mengenai dia...
Jurutera di Majlis Perbandaran Klang (MPK)....tapi ulang-alik dari Ampang....Istana Idaman di Kg Idaman yang heboh sikit hari tu di bawah MPK lah....

Antara kandungan emel dia....
.....suka abiskan banyak masa aku gi masuk utan & naik Gunung.Gunung2 ngan bukit kat KL banyak aku dah naik kot.... gunung Nuang, gunung Bunga buah,dan sudah semestinya Bukit Belacan laaa kan, coz kat belakang umah aku..Aku naik gunung Kinabalu 2 kali... terakhir 2003, cari Puteri Santubung, tapi tak jumpa.Pas tu 2004 aku bermalam di Puncak Gunung Tahan.... 2005 kekawan ajak aku panjat gunung diBandung, tapi 'LESEN' kelas A International Terhad aku tak lepas. 2007 kekawan ajak aku rentas Banjaran titiwangsa, tapi aku beritau kudrat dah tak seperti dulu2....sebab ia kan mengambil masa berhari2.So... aku buat keputusan utk ubah trend.aku gunakan masa yang bole untuk melihat tempat & negeri orang lak,lagi2 lak sekarang ada kemudahan tambang murah AirAsia RM9.90 kann.Tapi ujung taun ni aku tak guna tambang murah.... aku guna tambang penuh plus.. plus.. coz ia ada schedule yang perlu dipenuhi,

Aku masih teringing untu menyertai program gathering tuu,coz nak tengok betapa ramai nya cikgu2 dalam angkatan kita.Suka nak tengok apa tau...Yang lelaki masing2 dah mula menjadi orang 'KAYA'.....COZ memasing dah mula ADA 'padang golf. ....dah mula SIMPAN barang2 PERAK (...rambut putih).... dah rajin pakai kot, macam cik usup kita.... coz nak sorok PJD....( he...he..Perut Jalan depan).& Yang wanita pulak,Semakin ANGGUN.......kena buat, & kena jaga badan, ...

Iss.... cara nak anta bahan ke blog

Petikan dari Bantuan dari Blogspot: http://help.blogger.com/bin/static.py?page=faq.html&hl=id#anchor_link_3

3. Bagaimana cara posting ke blog saya?
Pada Dashboard Anda, klik link "Posting Baru" di sebelah blog yang ingin Anda kirimi. Berikutnya, Anda akan melihat halaman Buat Posting Baru. Awali dengan memberikan judul pada posting Anda (opsional), kemudian masukkan posting-nya. Setelah selesai, klik link "Pratinjau" untuk memastikan bahwa posting sudah siap. Setelah Anda puas dengan posting Anda, klik tombol "Publikasikan". Ini akan mempublikasikan posting baru Anda.

4. Bagaimana cara mengirim gambar?
Anda dapat meng-upload foto dengan menggunakan ikon gambar pada toolbar editor posting. Ketika Anda meng-klik ikon ini, akan muncul jendela di mana Anda bisa memilih satu atau beberapa gambar dari komputer Anda. Klik tombol "Browse" untuk mencari gambar yang Anda inginkan. Atau, Anda bisa memasukkan URL dari gambar yang sudah online untuk dimasukkan ke dalam posting Anda. Apabila Anda meng-klik link untuk memilih tataletak, Anda bisa mengatur cara gambar Anda muncul di posting Anda. Opsi di sebelah kiri, tengah dan kanan akan menentukan bagaimana teks dari posting Anda akan mengalir di sekitar gambar. Opsi ukuran ini memungkinkan Anda mengatur skala gambar ke ukuran yang berbeda di area posting.

Tiada ulasan: