Rabu, 24 September 2008

DAH JUMPA FATIMAH HASHIM

Asalamualaikum,
Ntah macamana tercetus idea untuk meminta bantuan Dr Fauziah untuk menjejaki Fatimah. Dulu aku panggil Fatty. Dia gempal sikit.

jadi aku emailkan permntaan ini kepada Dr OG (Fauziah) malam semalam. Pagi tadi bila cek email, OG dah respond. Dia bagi no.

Alhamdullilah.. No tu no suami Fatty. Kira ok sangat lah. Suaminya nama Rosli. Pensyarah di UPSI. Senior kita. Batch Jamaluddin (Dr). Dia orang masuk SMSJ terus ke form six.

Dia tinggal di Tanjung Malim. Suri rumah sepenuh masa. Anak lima. Ada yang di Australia. Yang sulung. 4 pompuan 1 lelaki.

No phone aku tak boleh tulis disini. Sapa-sapa nak kena sms kat aku.
Email account juga aku dah minta dia buat supaya boleh dihubungi. Dia seorang yang ceria. Setepah 30 tahun baru terdengar suaranya.

Fatty terkejut apabila aku bagi tau yang suami Rosnah dah meninggal. Dia kenal dengan arwah.

Aku dah beritahu akan program gathering yang akan diadakan pada 13 & 14 Disember 2008 nanti. Tentunya akan berbincang dengan sang suami dulu. Mudah-mudahan Faty dan suami akan join kita nanti.

Wasalam
Member b Hj Md Sirat

6 ulasan:

fati berkata...

askum.
macm mane nak paparkn blog cam engkau buat ni.?aku tak reti la.tolong bg flow chat utk type blog kita sendiri yg cam engkau buat ni..yg masuk kn topik2 cam engkau buat tu..

Sukimin berkata...

Hebatlah kau ni mimbar. Kalau said kau kata macam y.b. rahman palil, kau ni lak betul-betul boleh jadi produser@compere jejak kasih. Ada sesiapa yang boleh rekomenkan si mimbar ni tak? Apa2 fati, welcome to the 'Back to the past'. Cubalah cari si zahar baby kat upsi tu. Husband kau ni rosli jaafar sprinter tu ke?

fati berkata...

haah, rekord lari dia yg kat smsj tu dah dipecahkan ke belum ? dah jumpa dah zahar tu dulu, suami yg jumpa, lepas tu tunjuk kat saya, tak kenal sungguh, beza sangat,dia pun tak kenal saya, tak boleh teka, yelah dulu tak pakai tudung, mesti lainkan

Sukimin berkata...

Dah dapat emel raya...terima kasih. Rasanya dulu selain terkenal sebagai sprinter, abang (skrg dr) rosli ni juga terkenal dgn prinsip tak suka bergambar. Tp skrg dah ok kot mcm dlm gambar raya tu. Salam pd dia eh.
Pasal rekod tu entah eh dah pecah ke belum rekod tu. Mungkin boleh semak kat smsjohor.blogspot.com .
sehara mazaba hamami

Noorsham berkata...

Salam Fati,
saya ada jumpa Dr. Rosly masa dia dtg ke kilang tpt saya keja dulu di Mitsubishi Electric, Senai. Dia ingat lagi tak? Kirim salam kat dia k. Nanti jumpa pada 13 Dis InsyaAllah.

fati berkata...

Suami masih ingat lagi kat Noorsham. Betul lah tu dia jumpa masa pi kat kilang mitshubishi tu. Kami selalu p Sg Petani, 2 adik ada di Laguna Merbok, transit sebalum ke Perlis....