Ahad, 28 Mac 2010

System Tools Part 6


1. Kenapa pasangan suami istri pada hari ini terlalu mudah untuk bercerai. sedangkan mereka telah menjalani tempuh percintaan yang panjang sebelum berkahwin. Kenapa pasangan suami istri pada masa dahulu hanya mati yang boleh memisahkan mereka sedangkan orang orang tua dahului tidak melalui alam percintaan....

2. Kenapa kita merasa sedih bila anak kita berkahwin dgn org Indon/bangla tapi kita tak kisah bila anak kita kahwin dgn orang putih...
3. Macam mana budak sekolah Sains menjalani perhubungan dalam percintaan pada zaman dulu sedangkan pada masa dulu tak de HP atau sms....

12 ulasan:

Ali Hussin berkata...

Salam Bagio, sapenye 4WD tu.Elak lembu ke?

kembara kelana berkata...

tiada sebab nak beri sebab itulah sebab ...

bong berkata...

Bag, aku ada beli cerut untuk kau

pakroslan berkata...

salam hj Ali,
Mgkn Allah swt beri ingatan kat aku....

pakroslan berkata...

salam bong,
Besuk aku p kuantan sebelah petang. Hp kau jgn off pulak.. mcm mana kebun durian kau tu? jd tak jual separoh? Mana ada org tanam durian sampai 5 ekar?

Tanpa Nama berkata...

obvious wak. surat kabar semalam report ramai orang bercerai sekarang kerana faktor ekonomi. serupa kes dengan kawin bangla/indon. ekonomi matputih lebih baik. pokoknya ongkos wak.

pakroslan berkata...

salam,
entahlah.. Kita dah biasa yg hitam biasanya jahat... Black magic.

bong berkata...

Bag, nanti lah aku bincang2 dgn bini aku, itu semua hasil titik peluh aku dengan bini aku.Kalau kau nak betul aku boleh carikan.

bong berkata...

Bag, kau tunjuk perasaan nak dapat jeep baru ke?

pakroslan berkata...

Salam Bong,
bulan depan, kalau ada rezeki.. InsyaAllah adalah yg baru..
Jadi tak jual kebun durian tu. Promo lah kat sini.. Tapi aku rasa kau wakafkan aje kebun durian tu kat anak yatim... ingatlah, harta tak boleh masuk kubur. aku ni yatim+piatu+musafir..

bong berkata...

Bag, kalau aku jual atau wakaf apa yg hendak aku tinggalkan untuk kenangan anak dan bini aku, semua tu titik peluh dan perit jerih aku Bag.

pakroslan berkata...

kau silap.. Hasil titik peluh kau dan bini kau ialah anak kau bukan kebun durian kau. mgkn alimor pun tgh cari kebun durian..