Wednesday, February 24, 2010

EDIBLE GARDEN (TAMAN DAPUR) MENGHIAS LANDSCAP

Gambar-gambar di rancangan tanah FELDA sebagai penghias



12 comments:

mrs jannuri said...

Pak aji..

dalam kita dpt berjimat umah kelihatan damai dgn tumbuhan hijau.

dasat le orang felda ni.. tengok tu umah diorang.. patut le org kata orang felda kaya-kaya blaka.

Fati... cam tak rugi kalau dapat besan org Felda ni.. lagi2 kalau banyak pokok buah.. dpt panaskan badan..hehehe

bong said...

Sal, anak Bibah ada satu lagi.Dia betul ori penerokawati FELDA Simpang Wa Ha Kota Tinggi. Member lain aku tak dengar, tapi anak peneroka FELDA ramai le eg Latifah, Dr Rahman dan Bro Alimo (77) FELDA paggil golongan ini generasi ke 2 FELDA

Teja said...

mmg best brcucuk tanam ni kan abg bong kan?? hehe...

org tua² kata berbudi pada tanah... nnt tanah balas budi kita, errr... betul ke??

fati said...

Sal, betullah, org felda ni ramai yg kaya.... yg kerja kat felda pun kaya jugakKan.....
Kat umah aku ada pokok pandan , kari, limau purut, serai, daun kesum, pokok selasih...basic je, lain ,pokok bunga... pokok cili asyik mati je, pokok kunyit pun tak naik ...baru nak naik kena makan ulat... suma dalam pasu.... ok ke bong?

bong said...

Ok le tu Fati.Tapikan abang Rosli kan pandai.
Memang betul Sal, yg kaya tu peneroka FELDA dimana kehidupannya diatur dan dibimbing.Petugasnya macam kakitangan lain,, makan gaji juga.
Teja, kena ingat kita berasal usul dari tanah dan kita mati pun ke tanah juga.Tapi tak tau le kubur Teja atas tanah atau dalam laut.

bong said...

Sal, kau nak buah sawait atau buah getah?

bong said...

Teja dapat tak contest tu?

mrs jannuri said...

pak aji..

duah buah tu kita x nak.. dah penah makan dan buat main pun zaman kanak2 dulu...

Kita pilih buah durian le.. raja segala buah..yang jenis kunyit tu ke ape, kuning je isinya.

Fati & Teja mesti x penah rasa buah klapa sawit bakar kan?? ingat balik, eei zaman bebudak dulu, itu pun dimakan..kalau ofer kat anak2 sekarang... tengok je pun mau muntah cam lemak berkerim..

Kita pun dah x lalu dah..

fati said...

Eh...kita pernah makanlah buah kelapa sawit bakar ke rebus...dah tak ingat..... masa sekolah rendah. curi-curi makan buah sawit yg dibawak oleh bebudak yg duduk kat felda bukit Aping.....sedap kan!
Laa ni tak pernah jumpa pulak.... ada lagi ke Sal yg buat macam dulu tu?

Teja said...

abg bong... uit, dh anta erk?? seharian td teja pose dr main tenet... banyak kije smpai naik loya tekak...

anyway, thanks contest tu.. nnt teja karang citer... huhu

Teja said...

tmbh sikit lg.... teja lom mati, so tk tawu le nnt diorg kuburkan teja kat ne, harap2 biya le dlm tanah... huhu..

kat kg, keliling umah teja kelapa sawit... tk penah plak ayah wat mende tu utk kami... mmg teja tk kenal arr, ngeee..

bong said...

Teja, zaman kau dah banyak makanan lain....

terima kasih menjadi follower blog ini

5M2

5M2
akhirnya kami berjumpa semula

5M1

5M1
selepas sekian lama terpisah

5E2

5E2
after 30 years

5E1

5E1
After 30 years