Isnin, 8 Disember 2008

salam buat semua

Salam..buat semua..terima kasih yusof memberi panduan buat saya log in..terlebih dahulu rasanya saya ini ..dok menyibuk aje..dengan kwan2 hubby saya..hj.yahya..bukan apa..ramai diantara rakan2 seperjuangannya adalah juga rakan2 saya juga.Saya rasa macam a part of the family...yahya..relax aje..dia cool sukmo..wife dia pula yang over ni..tak sabar nak gi..on 1312 tu..

Takdir allah menentukan jodoh saya dengannya yang mana bile bersembang..la..itu kwan saya juga ..padahalkami..tak pernah berjumpe sebelum ini..antara yang mendorong ingin turut serta..nak tergelak tengok gambar amin ali zain..kawan saya tu..berubahnya..buat pembaca blog ini..norila,hafizah ,farazah juga adalah classmates saya masa di tengku mariam dan tigs..isteri Yb Said ,Sameha pun my neighbour..waktu di Limpoon..Firuz..Mus..lama tak jumpe...

Mudah-mudahan semua yang dirancang akan menjadi realiti yang tak mungkin dapat dilupakan..



Kami bersama putera2 kami..azham dan adi.



Yahya ,puteri tunggal kami,Nur Melissa dan Azimah

13 ulasan:

kembara kelana berkata...

terima kasih setinggi gunung kepada puan,
itulah ucapan yang dapat saya berikan kepada puan, di atas entri ini, terima kasih juga kerana sudi menjadi contributor..saya dgr lama dah tentang puan malah saya dan isteri pernah kerumah yahya masa cuti sekolah untuk bertemu dgn yahya dan isterinya masa 1980an dulu diparit kadir, muo. namun tak ada kesempatan nak jumpa,puan dan yahya tiada di rumah. sejak itu yahya terus dalam ingatan namun hilang dari penglihatan saya..kemudian saya dapat cari hp yahya dana alamatnya di batu pahat sebab saya jaga emis daerah sebagai penyelia ict , disitu saya juga menjadi fasi kebangsaaan bagi pihat EPRD dalam audit data. saya call dan barulah dapat mendengar suara yahya. sekarang, saya dapat melihat puan dan anak anak puan...dgn entri ini [ kira hebat tu, baru semalam invite, hari ini dah entri post..
yahya
kau ni cool semacam, nasib baik bini kau pro aktif, patutlah aruah datuk razali bagi kau watak angin masa drama teater wau bulan dulu...cool macam angin timur laut yang melanda rompin sekarang ini..tahniah yahya, jumpa nanti 1312..5 hari lagi [ maaf puan, dgn yahya ni saya gunakan bahasa yang agak rugged sikit, kawan lama, kawan baik, kawan selepak, kawan sama maktab dan kawan sama deng masa kat smsj...deng tu apa? tanya yahya]

kembara kelana berkata...

puan
[ opsss ada lagi satu terlupa... ]
jangan lah menggunakan perkataan 'menyibuk ' actually, kehadiran puan dgn menghantar berita buat kawan kawan speerti yang puan sebutkan tadi amat bermakna..setakat ini yang entri berita cuma azida dan fatimah sahaja...kini dgn adanya puan maka blog akan lebih meriah dan sempurna.. tulis dan hantarlah berita sana sini, kisah lama ke, kisah terbaharu ke, ingin bertanya ke dll..blog ini adalah ' blog reunion ' sebenarnya..cuma satu jer nak pesan..puan janganlah terasa hati dengan cara kami bergurau...kadang kadang agak kasar sikit, kadang kadang usik mengusik..semuanya sekadar tearapi kepada jiwa kami kerana sudah 3 dekat terpisah.. ur very welcome to our club.. no problem.. malah puan menjadi penanda aras yang amat berharga kepada kami, sebab kita semua satu family yang besar..nanti ada kesempatan jomlah kerompin berkenalan dengan isteri dan anak anak saya di sini..reunion ni isteri saya tak datang sebab saya simpan dalam almari dulu, takut orang lain tengok..hahahahaha
salam

Noorsham berkata...

puan...

slamat bertemu di ruang virtual ni. Kami bersedia menerima saper pun dari kwn2 serta ahli keluarga kpd kwn2 di blog ni. Jadinya bukan saja kami brkluarga dgn kwn2 lama malah dgn kluarga mereka..jdnya satu kluarga extended n lbh besar lg.

Hari tu masa saya bca komen2 dr anak kpd kwn kami Dr. Rahman sya rasa sgt seronok sbb dia dgn mesranya berkenalan dgn kwn2 ayah dia..inilah kami. Walaupun terpisah 30 tahun, sebenarnya di hati kami tetap sntiasa rapat dn sntiasa mengenang kwn2 yg sama2 mengharungi zaman persekolahan dulu yg sama2 ketawa dan menangis.

Hari tu pun berbual dgn suami puan, hj yahya seronok sgt. Apa citer dgn kwn kita Norlila? Dah balik rumah n bertambah sihat ke dia?

kembara kelana berkata...

betul tu norsyam..
walaupun yahya dah pergi haji tapi kami ada beberapa perkara nak settle dengan dia..oleh sebab ni kes lama dan kes budak lelaki, puan janga terkejut kalau kami ke bengkel belakang ramai ramai...ada urusan sikit nanti..kat situ ada kedai jual jajan masa kami belajo dulu...betul tak syam?

Azmanar berkata...

Salam alaik,

Rupa macam Yahya Selamat, si budak baik kat SMSJ.

Noorsham berkata...

man..mmglah tu yahya selamat. yg buat posting dia ialah isteri dia (bagi pihak dia lah)...

rahman berkata...

Yahya...waduh Pak Haji..kangen banget gue sama lu.

Nanti lu baca doa ya Pak dalam dewan..kasi kawan2 semua lagi ber
tambah sihat, selamat dan murah rejeki. Amin!!!

Sukimin berkata...

man...mana satu yg betul? Kau kata yahya selamat si budak baik tapi kenapa dia masih ada perhitungan dgn pemilik kedai jajan kat bengkel belakang tu? Apa2 mcm man mokhtar kata gue pun kangen bangat sama ini pak aji yahya...

kembara kelana berkata...

aji yahya cool
dia suruh bini dia jer main main dgn blog, dia tengok dari jauh jer.. aku memang nak jumpa aji sorang ni, maaf azi, kau tak boleh kut atau berkepit dgn aji masa pendaftaran, kami nak kidnap dia kejab..ada hal. kisah lama tak selesai.

rahman berkata...

Sop..go on kidnap dia..aku support kau..tapi dgn syarat..kalau haji mula aje bukak ceramah..aku lari dulu sop!

kembara kelana berkata...

man,
kau ni bila nak insaf...3 tahun lagi masuk 50, jomlah kita sama sama dgr aji ceramah..cerita bab kawin dua..best jugak tajuk tu

Noorsham berkata...

sop...bab tu aku ingat ramai yg suka, jom kita jemput aji yahya kita bagi ceramah...mesti ramai yg nak dtg...tp...ssyyyhhh...jgn bgtau kat bini yg ada ceramah tu..atau kita buat kat belakang worksop tpt kedai mr. phang dulu amacam...

rahman berkata...

Syam..kalau buat kat belakang workshop tu tak mau aku..kan dekat pokok cherry tu..tempat si Jasni kebumi org halus dulu..kau tak ingat ke?