Selasa, 9 Disember 2008

Menziarahi Rakan Sempena Aidiladha




Aidiladha tahun ni memang bermakna bagi aku dan semua rakan2 semua. Aku cuba menjejaki Azman Hassan dan akhirnya dapat juga berjumpanya di rumah orang tuanya di Batu Pahat. Harap maaf kerana lambat upload gambarnya sebab petang tu juga aku dah terus ke KL kena jam pulak kat senawang berjam2. Malam ni (Selasa) aku kat rumah Sukimin di Kinrara baru dapat upload & publish dalam blog ni.







Selepas berborak panjang lebar di rumah Azman, aku, Kamisan dan dan isteri aku terus pergi beraya ke rumah dr. fauziah manan di parit bilal. Aku terpaksa pergi sama sebab nak pastikan tiada apa2 cerita kelak almaklumlah sejak2 kebelakangan ni macam2 cerita yang dikaitkan dengan si ogy ni.

Semoga dengan gambar2 yang aku siarkan ini akan mengubat rindu kekawan kita sebelum bertemu pada 1312 nanti. Sesiapa yang nak contact Azman Khyber no. handphone dia 0192123328. Dia bertugas di TNB di KL. selamat berhubung sebelum kita ramai berkumpul nanti.

17 ulasan:

Azmanar berkata...

Salam alaik,

Hensem jugak Man Kyber.

Semoga kehidupan Man Kyber penuh rahmat dan barakat.

fati berkata...

Wah...usop, mimbar, kamisan, said, meha, matmor, lias, syed, khir suma dah dpt jumpa ogy dulu eh...yg aku ni tak dpt2 lagi nak jumpa ogy. Nampaknya kena tunggu 1312 jugalah tu. Jeles ni...

kembara kelana berkata...

fati
jangan bimbang 3 hari lagi.. semoga semuanya selamat...mimbar dah selamat aku rompin kan tadi..hahahaha
biasalah fati..kalau lama tak jumpa

Noorsham berkata...

kyber...kyber...akhirnya dpt tgk muka kau setelah 30 tahun. Kau x byk berubah, cuma bauk kau tu buat kau nmpak org keparat..oopps..corporate skit..hehehe. Tp kalau bauk kau tu lg lebat..ada can org ingat saddam hussain hidup balik...hahaha. Kau jgn marah aku gurau2 dgn kau eh. Nnti nak bual pnjang skit dgn kau.

apa pun slamat berjumpa kembali pada 1312 nnti insyaallah.

rahman berkata...

Man Kyber
Assalamualaikum..alhamdulillah..setelah lebih 30 tahun..yang ni aku tak berani nak komen..sebab Man ni dulu room mate aku..

Azmanar berkata...

Salam alaik,

Dulu sapa yang kena denda main pedang kayu waktu prep?

Yang aku ingat Maha. Sorang lagi sapa?

kembara kelana berkata...

aku gambar azman aku tak heran , gambar said aku tak heran, yang aku bengang mata si kamisan tu..lurus tangan macam nnyanyi lagu negaraku.. nampak sangat megah bergambar..sebab kat depan dia tu...jumpa kau sabtu ni jagalah kau..amboi bagi tipon pun kejab jer yer...amboi...

Noorsham berkata...

man...bila kau ckp pasal maha, baru aku teringat, ni sorg lagi kawan yg betul2 hilang tak tahu mana dia pegi n takder sape pun ada citer apa2 pasal jumpa dia.

Aku rasa lah...maha ni dah jadi zuhud n jadi wali kot. Kalau mcm tu alhamdulillah lah..tp takder ke sape2 yg tahu kat mana dia eh?

Pasal main pedang kayu tu...aku ingat2 lupalah, cuba tanya kat kyber..aku rasa mcm dgn dia kot atau tak pun si yem babu...hehehe

Azmanar berkata...

Salam alaik,

Last sekali aku ingat Maha mengajar kat Maktab Vokesyenel kat Ipoh. Rasanya Maktab tu dah jadi Kolej Universiti.

Aku bertembung ngan Maha kat Masjid Jamek KL rasanya waktu solat Jumaat beberapa tahun dulu.

Tahun lepas bulan Nov, masa aku ada tugasan kat Madinah, aku bertembung dengan sorang lecturer Kolej masa solat kat Masjid Nabi. Dia kata dia kenal Maha dan katanya masih mengajar kat situ.

Tak tau lah sekarang ni.

Aku rasa yang kena denda lawan pedang kayu ialah Maha dan Kyber.

Sukimin berkata...

pasal maha tu, kata fati alimah dah cari rumah dia kat bukit chandan kuala kangsar tapi tak ada orang. menurut jiran dia balik kampung. harap-harap dia masih duduk kat situ lagi dan sempat alimah cari dia sebelum 1312 ni....

Azida berkata...

Salam. Hai seronoknya Saih dan Sameha beraya... dapat peluk OG lagi

Azida berkata...

sorry.... salah eja pulak nama said. Yang peluk OG tu sameha ya... said tak tau la sebab tak nampak...(tek de di tempat kejadian) hehehe... jangan marah sameha...

kembara kelana berkata...

azida
nasib baik kau betulkan balik dgn cepat...said peluk og...jawab dia masalah besar akan timbul dalam reunion kita ni

rahman berkata...

Ida..mmg lah.. nasib baik kau cekap..kalau tak alamat kiamat dunia si said ni..mau dia berlari melompat pagar cam dulu2 dikejar si Meha.

Sop..kalau said pelok OG..habis Misan pelok apa aa?

fati berkata...

Hahahaa....ada aje kau orang ni. Ogy, nnt 1312 bila kau jumpa dia org ni (usop dan rahman ), kau tarik telinga dia orang...ada aje dia orang nak menyakat sapa-sapa aje yg bergambar dgn kau...hehehe

fati berkata...

Aku dah forward kan sms tu kat Alimah, dia dah pergi cari rumah tu, tapi rumahnya kosong. Kata jiran kiri kanannya Maha dah balik Johor, kemudian terus berpindah ke Ipoh, so depa tak tau alamat maha yg baru. Contact no. pun takde....itulah perkembangan setakat ini.

JunglePeople berkata...

Salam dr Borneo..Man Kyber kita sangat ingat..duk sebilik dulu, juga dgn Dr Rahman dll..dgn Man Kyber memang havoc jer..Tentu kwn kita Jamalulail Bakar masih ingat kes makan spendertu!!!aaha Yem Babu pasti masih ingat...maaf Genting Kyber..kisah lama terbayang2 semula...benarlah hebatnya Otak super computer anugerah Illahi..