Selasa, 9 Disember 2008

KE ROMPIN JUMPA USOP


9 Disember 2008 seperti telah dirancang aku ke Rompin untuk melepaskan hajat untuk bersembang dengan Usop. Perkara ini telah dirancang sejak pertemuan Hari Raya Aidil Fitri lalu.


Kami bersembang di tepi pantai Rompin yang berombak ganas. Biasa topiknya adalah kisah kekawan yang akan dan telah dijumpai.

Aku harap kunjungan aku ke Rompin akan mengubat kesedihannya yang ' aku tahu aku jauh...'


Esok InsyAllah Arbakariya akan ke Rompin juga. Lagi la seronok dia.


Lagi seronok lah dia. Tadi aku dijemput makan malam di rumah dia. Isterinya memang pandai memasak. Flawless! Cukup semuanya.




Dalam pada tu siap dengan kek sekali dia sediakan.


Naik segan aku dengan layanan dia terhadap aku.. Alhamdulillah cuaca di Rompin cerah dan perjalanan aku sekeluarga lancar.


12 ulasan:

rahman berkata...

Bar..wah tak ci betul kau,..seronok kau bersantai sama Tok Penghulu..sampai ternaik2 jambul si Ucop...mana boleh tahan cam ni. Padan aku call..dia kata dia busy.

1st time gambar Penghulu, kepala tak teleng..kau lain kali ambik gambar posing camni Sop..baru kena.

Berkat bomoh hujan aku..kau tgk..dapat kau bersantai dgn aman kan..Sop..kalau aku dtg kau buat cheese cake..cheese lebih2 sket.

Enjoy...

fati berkata...

Seronoknya tengok usop dengan mimbar ni bersembang. Citer apa tu...dok tepi laut lagi......
Nanti kalau aku balik Pekan, aku nak singgah lah rumah usop ni....kalau rahman nak cheese cake, aku nak kek choclate moist....boleh kan sop?

kembara kelana berkata...

dua dua kek tu bini aku boleh buat, kau just call aku jer kalau kau nak datang..masalah jambul..itu angin kasi angkatlah man, masalah kepala teleng..itu aku tak tau.gambar tu aku tengah ketawa pasal apa tak tau..
man
kau panggil aku tok penghulu man, ni aku segan ni, terbukak rahsia kau satu lagi..bahaya betul kau ni man.
control man control..anyway, semua kawan kawan dijemput ke rompin kalau sudi

Noorsham berkata...

sop..bar..santai betul kau berdua kat tepi pantai laut cina selatan, ni aku jeles ni. Aku dulu sanggup pergi bwk anak2 aku blnja mahal2 tinggal kat resort kat rompin tu..tp tak sama mcm kau duduk dua org kat tepi pantai. Nnti aku pun nak duduk mcm tu ok sop...berdeng dgn makan ikan bakar yg fresh dari laut..perrgh msti best nyer...

Azmanar berkata...

Salam alaik,

Kena ada kambing panggang kat situ. Baru aku datang ke Rompin.

kembara kelana berkata...

sham
datang lah...kau dan keluarga kau amat di alu alukan..kita khemah dan bakar ikan, kalau azman datang aku cari kambing sekor..kita bakar tepi pantai..khemah kat sekolah aku ada 25 set...kita jangan tidor hotel..kita booking tapak klhemah jer..baru best
azman
insya allah aku akan usahakan untuk jejakkan kaki ke tanah arab sana..mudah mudahan bertambah rezeki kau man..aku nak beritau.. reunion kita semakin hangat..tadi sampai pakai khidmat polis untuk mengesan kawn kawan kita..
doakan reunion kami selamat man.

Sukimin berkata...

kau buat mg kat situ jgn lak sampai terlupa reunion! Tambah lak arini bakariya sampai. Kalau kau org tak de, konpem yg kamisan borong semua.

Azida berkata...

Salam. Nampak seronok sangat bersantai di tepian pantai. Emmm... kek tu nampak sedap.. saja la Usop tu nak jeleskan kita...

kembara kelana berkata...

azida dan sukimin
ini ada lah sub klimak pada reunion, sebab sempena cuti raya haji, dia orang ambik terus sampai reunion, boring kat rumah..maka roundlah..kebetulan rompin menjadi pilihan mereka, arbakria baru sampai jam 2 tadi dia booking 4 bilik, mimbar dua bilik..malam ni kita orang akan makan malam di rumah aku keluarga aku+bakaria+mimbar+ahamad arif [ abang bakaria ] + keluarga dua jiran aku...ada 6 family akan berkumpul dan beraya di rumah aku.. sembang sembang santai santai, cerita kisah lama..jom jalan jalan ke rompin..jangan bimbang kami semua akan ke kluang..

sha'ri berkata...

Amboi seronok nya kau berdua .... macam lama tak jumpa.. memang lama tak jumpa kot... Macamanapun kita jumpa nanti tulat... 1312

sha'ri berkata...

Lah Usop, kau pun tengah depan blog nie, aku hari ni kat KL.. semalam dapat berbual dengan Shamsul Jabar yang telah dapat cari ... pergi Kg Melayu Majidee rumah ayah dia... Dia sihat melalui talipon... aku akan ajak dia datang... tapi mungkin agak suntuk katanya parents dia di Ulu Langat sama dia..

Sukimin berkata...

salam. HB kau berila no hp dan emel dia. Nanti kita boleh memeriahkan jemput dia