Jumaat, 5 Disember 2008

Am Mansor

Salam sume,

Semalam, Am telah datang melawat ke kilang aku kat Sg. Petani. Dia datang dgn anak lelaki dia yg bongsu, Muaz. Am ada tiga org anak jer. Yg sulong lelaki, blajar kat Jepun. Yg kedua pompuan, buat medic kat Mesir dn yg ketiga tahun dpn form 5. Isteri dia pentadbir (PTD) kat Hospital Sultanah Bahiyah di Alor Star.

Mcm biasa, kita adalah berbual2 pasal bisnes skit sbb Am skrg buat bisnes sendiri dgn partner dia di Alor Star. Lps tu dia juga ckp yg kemungkinan besar dia tak dpt dtg ke 1312 n sbb tu lah dia dtg jumpa aku supaya nanti aku smpaikan salam pada kawan2 lain pada 1312. Tp apapun aku rasa dia mmg nak dtg sgt, cuma buat masa ni dia rasa dia x bole dtg. Jadi kita sama2 berdoa supaya Allah bukakkan hati dia n memberi dia ruang dan kesenangan utk dtg ke 1312 sbb jika Allah berkehendakkan sesuatu utk berlaku takder sape yg dpt menghalang.

Lps tu dia ajak n blanja aku makan nasi beriani Batu Pahat kat satu kedai di Sg. Petani ni. Aku tahu kedai tu, tp tak berkesempatan nak makan kat situ lagi sbb masa pegi hari tu dlm pukul 2ptg dah habis. Kedai tu bukak utk lunch aje. Habis apa yg dimasak utk hari tu...dorg pun tutup. Perrgh...dah lama tak pekena beriani batu pahat...mmg kau betul siap mntk tambah lauk beriani kambing n ratah mcm tu jer.


Aku dgn Am di ruang production. Kilang belum beroperasi lagi sbb byk mesin yg belum masuk..tunggu SME Bank release LC. Ada sape2 bole tolong expeditekan?


Am dgn anak dia Muaz.

17 ulasan:

Sukimin berkata...

Am maintain lah tang badan..... Selamat Hari Raya HAji Am. Salam pada Ala.

fati berkata...

Awatlah hang tak dapat joint kami, tak mau balik johor lagi dah ka...kan Pt Raja tu dekat je dgn Kluang, bila lagi nak jumpa kami ramai-ramai ni...kita pun dah pelan tua dah, lepas ni tak taulah bila lagi boleh berimpun...

Am berkata...

salaam, Member, Sapa tak kenai hang.....cuma lama tak jumpa jer.Hang ni lah...loklak sungguh, mentang2 badan aku comel hang kata mcm2......nak kena kot....

acah jer , jgn mare...nnti kena jual...hehehe

Am berkata...

salaam, min, kau okey ke.....Hang raya mana? Aku mungkin raya d KL, esok kot aku bertolak..Slamat Hari Raya utk kamu sekluarga

by the way abg aku,Ala, sekarang kerja d KL.........

mohd noor berkata...

Salam, Am Hang kata hang raya KL kat mana....? Bolehlah jumpa kat KL nanti pasal aku pun raya ni kat ada kat S. ALam....

Noorsham berkata...

aku ckp ni bagi pihak Am...sape2 yg ada kat kl raya ni...pakat2lah korang buat mini reunion sempena hari raya haji ni sebelum 1312...eee, ruginya aku tak dpt join...

kembara kelana berkata...

am mansur,
aku tak lupa kau, kau mungkin lupa dah aku...tapi kau memang antara budak budak baik masa sekolah dulu, aku masuk group ganster..selamat berkenalan semula dan terima kasih kerna join blog, reunion akan datang harap kau join. kalau nak ketioman, kau pon aku, aku akan jaga keta kau kat jeti

kembara kelana berkata...

tu semua minum air Mr Pang tak bayar lah tu..minum dalam bilik lepas mafia beroperasi..kau peluklah am tu, jangkitlag kat kau

Am berkata...

salaam, Fati, how're you and family?

Actually, I bukan x mahu balik, tapi letih sangat, last 2 weeks d johor, last week d perak, this week d KL, Tuesday balik A Star, pas tu nak turun balik, uhhh, dari sempadan siam o ke selatan....(Syam kata alasan)....hehehe
Skrang dah jadi kuli, drebar,ketua dsb......masa dah kurang skit...
tunggu dan lihatlah nnti.....1312?!

Am berkata...

salaam, kawan2

mcm kalau kita jumpa d KL hari ahad ptg? Say around 3.....

Any suggestions on the venue?

Jgn joh sgt dari KL......aku org luar, payah nak cari tempat ....hehehe

Am berkata...

salaam, sop

Hang kata aku lupa hang...awat hang kata lagu tu......

aku ingat hang lagi, gambak2 kelas tu banyak membantu.....betoi....

hang punye offer tu aku ucap TQ, mana tau aku pi belah2 nu nnti.....

Slamat....

fati berkata...

Terima kasih.Alhamdulillah kami sihat. Kami pun baru balik dari Perlis last Mon. ( tu yg jumpa Syam). Samalah kita ,travel dari utara smp ke hujung semenanjung lagi.
Abg Ala dok kat mana di KL?
Harap kita jumpa nnt 1312, bawa org rumah sekali, boleh kenal-kenal...
Boleh bagi no tel kak Zainah tak... buku tepon hilang masa pindah randah ke Tg Malim.

kembara kelana berkata...

nasib baik kau tak lupa..kalau tak mamang kau akan mengadap YB Said. YB Said memang ketua kita sekarang ni, kita dah guling shaari ketua pengawas tu, dia asyik duduk dalam UTM jer, apa apa hal bila kau masuk jer area, mersing, endau, rompin, pekan, muadzam, kuantan..kau mesti sms atau call aku demi keselamatan kau. Ingat tu Am.. kau tau kau tanya norsyam [ orang kuat SP tu }

Am berkata...

My bro' Ala, rumah dia d taman exactly after Batu Caves towards genting

My sis Zainah phone # 012 727 7343

on 1312 tu, my mrs will not be available......

Am berkata...

member

hang ni asyik nak mudah dia saje, sejak dari dulu.....perangai... Kita yg dari KL ni dia tak peduli..oih..

anyway, Pelita d Subang tu tang mana, bagilah landmark skit... aku org kl

Sat lagi aku nak bertolak, hang call aku ptg nnti ok. 016 3300764
Kalu hang rasa mahai, hang sms kat aku jer...

Hang ajak mohd noor dll....

Insya ALLAH kita jumpa, take care...

kembara kelana berkata...

am,
wak mimbar memang suka main pelita, dari kecik sampai beso, sampai sana kalau jumpa yang jangan peluk dia, aku takut nanti ada bunyi ..prap..sebab tulang rusuk dia patah .. md noor tak per kau nak peluk, bukan saja taff tapi sama buncit macam kau..selamat berjumpa kawan lama am..dulu kau bukan main handsome sekarang mana pergi rambut kau..tulah kutuk aku masa aku botak dulu, sekarang kau tengok sapa yang botak?

Kamisan Mat berkata...

Salam Am,
Entah kau ingat aku lagi ke tidak. Dengar cerita kau dari kawan jer. Kalau balik BP, call la aku, boleh pekena nasi bariani ke asam pedas ke!